131350 02d25daa 8860 429a 865a d06e98ab08a2 nhhg header persbericht large 1400762444

Vernieuwd NH Utrecht gepresenteerd

Nieuw jasje voor meetingpoint in de Domstad

UTRECHT - 29 januari 2016 - Gisteravond is het vernieuwde NH Utrecht aan het Jaarbeursplein gepresenteerd aan gasten en relaties. Met 276 gerenoveerde kamers, 7 meeting- en eventruimtes en een nieuwe lobby met restaurant heeft de 'hoge toren bij Utrecht Centraal' een modern en comfortabel jasje gekregen. NH Utrecht is van oudsher een bekend meetingpoint voor zakelijke reizigers, congres- en beursgangers, locals en toeristen. Met de renovatie, onderdeel van het wereldwijde strategische vijfjarenplan van NH Hotel Group, is de uitstraling van het hotel geüpgraded en is NH Utrecht klaar voor de toekomst.

Key destination

De renovatie van NH Utrecht is in december 2015 afgerond en is onderdeel van de wereldwijde herpositionering van NH Hotel Group, die begin 2014 werd ingezet. Onder het merk NH Hotels vallen drie- en viersterrenhotels, veelal gesitueerd op centrale locaties in steden. Gasten van NH Hotels kunnen tijdens hun verblijf genieten van de "brilliant basics" van de keten, zoals de speciaal ontworpen bedden, gratis en eenvoudig toegankelijke Wi-Fi in het gehele hotel en een uitgebreid assortiment aan badproducten. De keuze voor de renovatie van NH Utrecht is een logische:

"Utrecht is één van onze 'key destinations' in Nederland. De stad trekt meer en meer zakelijke reizigers en toeristen en door onze zeer centrale locaties zijn de twee NH Hotels in de Domstad erg geliefd bij onze gasten. Vanaf nu genieten zij van nog meer comfort tijdens hun verblijf," alsdus Maarten Markus, Managing Director van NH Hotel Group.

Utrecht in ontwikkeling

Het hotel is etage voor etage aangepakt en Hotel Director Martine Conings heeft veel positieve reacties ontvangen: "Wij zijn trots op het geheel vernieuwde hotel. Onze lobby is nog meer een centrale plek geworden, waar het een komen en gaan van gasten is die in het hotel verblijven, komen vergaderen of komen lunchen en dineren. Dat zorgt voor een hele prettige sfeer."

NH Hotel Group is met NH Utrecht en met het aan het Janskerkhof gesitueerde NH Centre Utrecht hotel marktleider in de Domstad. Met grote evenementen zoals Le Grand Depárt van de Tour de France en de grootschalige herinrichting van het stationsgebied wordt Utrecht als bestemming steeds populairder. In samenwerking met de verschillende Utrechtse toerismeorganisaties, lokale partners en evenementenlocaties zorgt NH Utrecht ervoor dat de bezoekers gastvrij ontvangen worden en in de toekomst willen terugkeren naar de Domstad.

NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met bijna 400 hotels in 29 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. De hotels van NH Hotel Group zijn bekroond met de Zoover Award voor Beste Hotelketen 2014 en 2015. Kijk voor meer informatie op www.nh-hotels.com.

Over NH Hotels

NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met bijna 400 hotels in 30 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. De hotels van NH Hotel Group zijn bekroond met de Zoover Award voor Beste Hotelketen in 2014, 2015 en 2016. Kijk voor meer informatie op www.nh-hotels.com en www.nh-collection.com.

NH Hotel Group is listed on the IBEX 35 stock exchange of Madrid and has nearly 400 hotels in 30 countries in Europe, Africa and North- and South-America. The portfolio of the NH Hotel Group includes the 3- and 4- star urban NH Hotels, the NH Collection flagship hotels, the nhow designhotels and the Hesperia holiday resorts. Worldwide more than 20.000 employees work day and night to deliver the best service for the best price to the 16 million guests the hotel chain welcomes yearly. The hotels of NH Hotel Group have been rewarded with the Zoover Award for Best Hotel Chain in 2014, 2015 and 2016. For more information, visit www.nh-hotels.com and www.nh-collection.com.