RTL Late Night in nieuwe seizoen vanuit NH Schiller Hotel op Rembrandtplein

21 JULI 2014, AMSTERDAM

RTL Late Night is in het nieuwe seizoen te zien vanuit hotel NH Schiller op het Rembrandtplein. In dit nieuwe onderkomen in Amsterdam ontvangt Humberto Tan, vanaf maandag 25 augustus, elke werkdag zijn gasten. Onze hoofdstad blijft hiermee een belangrijk ingrediënt van het programma net als in het eerste succesvolle seizoen.

Erland Galjaard, programma directeur RTL Nederland: ‘Ik ben heel blij dat wij wederom vanaf zo’n prachtige plek in Amsterdam ‘RTL Late Night’ kunnen brengen. De sfeer en de setting van het programma, in het hart van onze hoofdstad, hebben een grote bijdrage geleverd aan het succes van ‘RTL Late Night’. We kunnen ons dan ook geen betere nieuwe locatie wensen dan dit prachtige hotel midden op het Rembrandtplein in Amsterdam. RTL Late Night sluit op een prettige manier elke avond voor veel kijkers af en staat, net als RTL4, dicht bij de mensen. Ook deze nieuwe locatie geeft je het gevoel dat je zo binnen kunt lopen en erbij kunt zijn. Daarnaast speelt muziek een heel belangrijke rol in het programma en hebben veel internationale en nationale artiesten hun weg naar ons weten te vinden. In het feit dat wij ze op de late avond dat podium bieden, zijn we trendsettend geweest. Dat is iets wat wij in het nieuwe seizoen verder willen uitbouwen. Dit alles bij elkaar maakt het NH Schiller wat mij betreft de perfecte locatie om verder te gaan waar we het afgelopen seizoen zijn gebleven en verder te werken aan het succes van RTL Late Night.’

Maarten Markus, Managing Director van NH Hotel Group in de Benelux, Engeland, Frankrijk, Afrika en de VS: “Ik ben enthousiast om samen met RTL en producent Blue Circle het succesvolle programma ‘RTL Late Night’ voort te zetten in ons NH Schiller hotel. Het pand, de locatie, de historie en onze gepassioneerde medewerkers zullen ervoor zorgen dat zowel de makers als de kijkers zich direct thuis zullen voelen. Gastvrijheid is onze business en als door Zoover bekroonde Beste Hotelketen van Nederland 2014 kunnen wij niet wachten om deze belofte waar te maken in deze bijzondere samenwerking met ‘RTL Late Night’.”

Over NH Schiller
Het karakteristieke pand van NH Schiller bepaalt al ruim 100 jaar het straatbeeld van het Amsterdamse Rembrandtplein. In 1912 legde Elsa Schiller officieel de eerste steen van dit bijzondere bouwwerk met Art Deco en Jugendstilelementen en sindsdien ademt het gebouw nog altijd de sfeer van de jaren ’20 en ‘30. Dit wordt versterkt door de aanwezige schilderijen van Frits Schiller, die door de tijd heen de ruimtes zijn gaan vullen. Het hotel is in haar historie uitgegroeid tot een artistiek trefpunt en vele bekende kunstenaars, artiesten en toneelspelers hebben hun voetsporen achtergelaten in het pand, zoals Karel Appel, Nap en Fien de la Mar, Miles Davis en Jimi Hendrix. In 2001 heeft het gebouw de status van Rijksmonument gekregen.

Over NH Hotels

NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met bijna 400 hotels in 30 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. De hotels van NH Hotel Group zijn bekroond met de Zoover Award voor Beste Hotelketen in 2014, 2015 en 2016. Kijk voor meer informatie op www.nh-hotels.com en www.nh-collection.com.

NH Hotel Group is listed on the IBEX 35 stock exchange of Madrid and has nearly 400 hotels in 30 countries in Europe, Africa and North- and South-America. The portfolio of the NH Hotel Group includes the 3- and 4- star urban NH Hotels, the NH Collection flagship hotels, the nhow designhotels and the Hesperia holiday resorts. Worldwide more than 20.000 employees work day and night to deliver the best service for the best price to the 16 million guests the hotel chain welcomes yearly. The hotels of NH Hotel Group have been rewarded with the Zoover Award for Best Hotel Chain in 2014, 2015 and 2016. For more information, visit www.nh-hotels.com and www.nh-collection.com.