Henrice Dijks nieuwe Executive Chef van Bistro ’t Gerecht

25 FEBRUARI 2015, GRONINGEN

GRONINGEN - 25 februari 2015 - NH Hotel De Ville en Bistro ’t Gerecht krijgen een nieuwe Executive Chef. Henrice Dijks, al jaren meedraaiend in de culinaire top van Nederland, gaat per 1 maart 2015 leiding geven aan de keukenbrigade van Bistro ’t Gerecht. Henrice Dijks neemt de plaatst in van Gerlof Castelijn. Bistro 't Gerecht maakt onderdeel uit van NH Hotel Group en is samen met NH Hotel De Ville gesitueerd in twee historische panden in het centrum van Groningen.

Henrice Dijks heeft voor zijn aanstelling als Executive Chef bij Bistro ’t Gerecht als Sous Chef gewerkt voor verschillende Michelinrestaurants, waaronder Herberg onder de Linden en Restaurant De Echoput, beiden bekroond met een Michelinster. Vol passie en enthousiasme presenteert hij de beste gerechten die zich kenmerken door frisse volle smaken en verse ingrediënten. Henrice gebruikt niet altijd luxe producten, de uitdaging zit er juist ook in om met een geweldige groente iemand te verrassen. De liefde voor het vak is ook terug te vinden bij de gastheer en sommelier van Bistro ’t Gerecht, Hilbren Wiersma, met wie Dijks samen dagelijks vernieuwende combinaties zal creëren.

Dijks ziet de samenwerking vol enthousiasme tegemoet: “Het is een geweldige kans en een enorme kick, omdat gasten nu voor mijn smaken gaan komen. Ik ben trots een nieuw hoofdstuk te mogen toevoegen aan de lange geschiedenis van Bistro ’t Gerecht. Onze stijl wordt gevormd door ervaring en kennis, er wordt met smaak gekookt, met de technieken en combinaties van nu. Luister naar de natuur. Het seizoen bepaalt wat wij koken en kunnen creëren.”

Egbert Brinks, Hotel Director van NH Groningen en NH Hotel De Ville, ziet in Henrice Dijks een goede aanvulling op het huidige team: “Wij zijn erg blij met de aanstelling van Henrice Dijks als Executive Chef. Wij geven hem bij Bistro ’t Gerecht de kans om zichzelf verder te ontwikkelen en de mogelijkheid om zijn eigen signature neer te zetten. Wij zijn erg trots dat Henrice voor ons gekozen heeft en kijken uit naar zijn creaties!”

Over Bistro ’t Gerecht

Bistro ’t Gerecht maakt onderdeel uit van NH Hotel Group en is samen met NH Hotel De Ville gevestigd in twee historische panden in het hart van Groningen. Het restaurant, waar al vijftien jaar op hoog niveau gekookt wordt, heeft in de afgelopen vijf jaar een Bib Gourmand en twaalf Gault Millau punten ontvangen. Sinds twee jaar behoort het restaurant bij de 500 Beste Restaurants van Nederland volgens het tijdschrift Lekker!

Bistro ’t Gerecht staat vooral bekend als een plek waar je kunt genieten van lekker eten uit de Frans-Mediterrane keuken. Het restaurant is door haar inrichting in de stijl van een Parijse bistro geschikt voor zowel zakelijk diners als romantische diners voor twee. Ook groepsdiners en zakendiners in één van de zalen behoren tot de mogelijkheden.

Citaten
"“Het is een geweldige kans en een enorme kick, omdat gasten nu voor mijn smaken gaan komen. Ik ben trots een nieuw hoofdstuk te mogen toevoegen aan de lange geschiedenis van Bistro ’t Gerecht. Onze stijl wordt gevormd door ervaring en kennis, er wordt met smaak gekookt, met de technieken en combinaties van nu. Luister naar de natuur. Het seizoen bepaalt wat wij koken en kunnen creëren.”" Henrice Dijks, Executive Chef van Bistro 't Gerecht
"“Wij zijn erg blij met de aanstelling van Henrice Dijks als Executive Chef. Wij geven hem bij Bistro ’t Gerecht de kans om zichzelf verder te ontwikkelen en de mogelijkheid om zijn eigen signature neer te zetten. Wij zijn erg trots dat Henrice voor ons gekozen heeft en kijken uit naar zijn creaties.”" Egbert Brinks, Hotel Director NH Groningen en NH Hotel De Ville
Over NH Hotels

NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met bijna 400 hotels in 30 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. De hotels van NH Hotel Group zijn bekroond met de Zoover Award voor Beste Hotelketen in 2014, 2015 en 2016. Kijk voor meer informatie op www.nh-hotels.com en www.nh-collection.com.

NH Hotel Group is listed on the IBEX 35 stock exchange of Madrid and has nearly 400 hotels in 30 countries in Europe, Africa and North- and South-America. The portfolio of the NH Hotel Group includes the 3- and 4- star urban NH Hotels, the NH Collection flagship hotels, the nhow designhotels and the Hesperia holiday resorts. Worldwide more than 20.000 employees work day and night to deliver the best service for the best price to the 16 million guests the hotel chain welcomes yearly. The hotels of NH Hotel Group have been rewarded with the Zoover Award for Best Hotel Chain in 2014, 2015 and 2016. For more information, visit www.nh-hotels.com and www.nh-collection.com.