157214 nhh header persbericht 010f31 large 1424767847

NH Hotels ook in 2015 de Beste Hotelketen van Nederland

Voor het tweede jaar op rij winnaar bij de Zoover Awards

UTRECHT - 16 april 2015 - De Nederlandse consument heeft NH Hotels voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot Beste Hotelketen van Nederland. Tijdens de uitreiking van de Zoover Awards 2015 in de Winkel van Sinkel te Utrecht heeft Managing Director Maarten Markus de award in ontvangst genomen. Met een overall cijfer van 9,0 scoort NH Hotels zelfs hoger dan vorig jaar.

De bezoekers van Zoover.nl, de grootste onafhankelijke vakantiebeoordelingssite van de Benelux, waarderen de NH Hotels met riante cijfers. Er is een recordaantal van ruim 220.000 stemmen uitgebracht en de prestaties van NH Hotels zijn op verschillende punten beoordeeld. Met een 9,2 voor gastvrijheid, een 9,1 voor hygiëne en een 8,9 voor de faciliteiten komen de 34 Nederlandse NH Hotels als winnaar uit de bus. Ook de kwaliteit van het eten en drinken (9,0) en de kamers (8,9) dragen bij aan de hoge gastwaardering.

Voor de ruim 2000 medewerkers van NH Hotels in Nederland is de Zoover Award opnieuw een bekroning op hun werk. Maarten Markus, Managing Director van NH Hotel Group: "Vorig jaar waren we natuurlijk al zeer vereerd met deze titel. Dat we de award in 2015 opnieuw gegund krijgen met nog betere scores, is echt fantastisch. Aan de top komen is één ding, er blijven is minstens zo uitdagend. De Zoover Award is een groot compliment aan alle medewerkers!"

Innovaties
Vorig jaar lanceerde NH Hotel Group, de paraplu waar het merk NH Hotels onder valt, een strategisch plan om in vijf jaar de gastvrijheid, de faciliteiten en het hotelportfolio naar een nog hoger niveau te tillen. Inmiddels is de executie van dit plan ruim een jaar onderweg en is het resultaat hiervan op vele vlakken merkbaar voor de gasten. De hotelkamers zijn 'future proof' door de wereldwijde investeringen in nog betere bedden, douches, föhns en LED-televisies
Technische innovaties zijn een vanzelfsprekend onderdeel van deze vernieuwingen. NH Hotel Group is bijvoorbeeld de enige hotelketen die 3D Holographic Telepresence techniek permanent aanbiedt, waardoor sprekers en artiesten tegelijkertijd op meerdere plaatsen ten tonele kunnen verschijnen en een simultane productpresentatie in meerdere landen realiteit is geworden.

Merken
De segmentatie van de hotels in de merken NH Hotels, NH Collection en nhow schept volgens Markus vooral veel duidelijkheid bij de reiziger: "Onze nhow hotels zijn een echte lifestylebestemming voor liefhebbers van kunst, architectuur en cultuur en na de succesvolle lancering van het door OMA/Rem Koolhaas ontworpen nhow Rotterdam, zijn we wereldwijd bezig met de verdere expansie van dit merk. Daarnaast lanceren we dit najaar het NH Collection merk in Amsterdam en Brussel, onder meer in NH Grand Hotel Krasnapolsky. Onder het motto 'Feel the Extraordinary' zullen gasten hier een memorabel verblijf ervaren."

Het gros van het portfolio valt onder de vlag NH Hotels en ook hier is voor de reiziger genoeg nieuws te ervaren: "In Nederland hebben we bijvoorbeeld het vernieuwde NH Groningen opgeleverd en NH Maastricht heeft een geweldig restaurant geopend. Gasten van NH Utrecht kunnen op korte termijn genieten van nieuwe kamers. We leveren in hoog tempo concrete optimalisatie in onze ruim 375 hotels en deze Zoover Award 2015 is opnieuw een bevestiging dat onze gasten dit zien en waarderen," aldus Markus.

NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met ruim 375 hotels in 28 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten.

Over NH Hotels

NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met bijna 400 hotels in 30 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. De hotels van NH Hotel Group zijn bekroond met de Zoover Award voor Beste Hotelketen in 2014, 2015 en 2016. Kijk voor meer informatie op www.nh-hotels.com en www.nh-collection.com.

NH Hotel Group is listed on the IBEX 35 stock exchange of Madrid and has nearly 400 hotels in 30 countries in Europe, Africa and North- and South-America. The portfolio of the NH Hotel Group includes the 3- and 4- star urban NH Hotels, the NH Collection flagship hotels, the nhow designhotels and the Hesperia holiday resorts. Worldwide more than 20.000 employees work day and night to deliver the best service for the best price to the 16 million guests the hotel chain welcomes yearly. The hotels of NH Hotel Group have been rewarded with the Zoover Award for Best Hotel Chain in 2014, 2015 and 2016. For more information, visit www.nh-hotels.com and www.nh-collection.com.