189049 nhc%20header%20persbericht 4413ac large 1448963642

NH Hotel Group breidt NH Collection portfolio uit in Duitsland

NH Collection Frankfurt Messe opent begin 2021 de deuren

Hoofddorp, 16 maart 2017 - NH Hotel Group heeft bekend gemaakt dat het een nieuw NH Collection hotel heeft toegevoegd aan haar portfolio in Duitsland. Begin 2021 zal het 4-sterren NH Collection Frankfurt Messe de deuren openen op de hoek van de Mainzer Landstrasse en Güterplatz, in het zakelijke district van de stad. Het hotel, dat wordt gevestigd in een 120 meter hoge wolkenkrabber, gaat 416 kamers tellen en zal beschikken over bijna 2.000 m² aan meeting- en eventruimte.

NH Collection Frankfurt Messe is het tweede hotel in Frankfurt en het zevende hotel in Duitsland dat zal gaan opereren onder het upper-upscale merk NH Collection. De toevoeging van het hotel aan het groeiende portfolio is in lijn met het strategisch vijfjarenplan van de hotelketen, dat begin 2014 is ingezet. In dit plan is expansie één van de belangrijkste pijlers. Momenteel opereren er 67 hotels in belangrijke steden in Europa en Latijns-Amerika onder het merk NH Collection en vóór 2021 zullen nog eens 10 NH Collection hotels de deuren openen.

Centrale ligging

Het nieuwe flagship hotel wordt gerealiseerd in samenwerking met Groß & Partner, een toonaangevende projectontwikkelaar in Duitsland. Het hotel is gesitueerd in het hart van het zakelijke district van de stad, in de buurt van de Frankfurt Messe handelsbeurs, de op twee na grootste beurs ter wereld met meer dan 2,5 miljoen bezoekers per jaar en 600.000 m² tentoonstellingsruimte. Het hotel bevindt zich op loopafstand van het winkelcentrum en het centraal station en is slechts twee metrohaltes verwijderd van de opera van Frankfurt en de oude stad. Er zijn plannen om onder meer een restaurant, bar en goed uitgeruste fitnessruimte te realiseren. Naast het hotel zullen er ook kantoren op de bovenste verdieping van het multifunctionele pand komen.

Feel the Extraordinary

NH Collection is het upper-upscale merk van NH Hotel Group en omvat vier- en vijfsterrenhotels die gevestigd zijn in historische of iconische gebouwen op strategische locaties. Door de combinatie van high-end gastronomie, technologische innovatie en design, biedt NH Collection onder het motto 'feel the extraordinary' haar gasten een memorabele beleving en stellen de hotels zich ten doel om de verwachtingen van hun gasten te overtreffen.