189049 nhc%20header%20persbericht 4413ac large 1448963642

NH Hotel Group voegt met NH Collection Grand Sablon tweede hotel toe aan NH Collection merk in België

NH Collection Grand Sablon, een schoolvoorbeeld van NH Collection

Hoofddorp, 13 juni - NH Hotel Group heeft opnieuw een hotel onder de vlag van haar NH Collection merk feestelijk geopend. NH Collection Grand Sablon in Brussel is het tweede hotel van het upper-upscale merk in de Belgische hoofdstad, naast de 67 al bestaande hotels wereldwijd.

Centraal gelegen in het centrum van de stad, ligt NH Collection Grand Sablon in de wijk Sablon, bekend om de vele antiquairs, kunstgalerieën en chocolatiers. Het hotel heeft 192 compleet nieuw ingerichte kamers plus 11 zalen voor evenementen en vergaderingen met een capaciteit voor 250 personen.

De keuze voor haute cuisine is opnieuw duidelijk in het tweede NH Collection hotel in de stad. Hotelgasten of gasten die gewoon willen genieten van de verfijnde keuken in Brussel kunnen dat doen bij Hispania Brasserie en bij Hispania Gastronomique, het restaurant onder leiding van de befaamde Chef Marcos Morán (1* Michelin). Een bezoek aan de brasserie of het restaurant is niet alleen tongstrelend maar ook perfect voor iedereen die graag in een inspirerende, sfeervolle omgeving luncht of dineert. Het interieur van beide locaties is verzorgt door Lorenzo Castillo, de befaamde Madrileense binnenhuisarchitect voor wie elegantie en een moderne stijl zijn handelsmerk zijn geworden.

NH Collection Grand Sablon voegt zich zo bij NH Collection Brussel Centrum dat 241 kamers heeft en zich op slechts een paar stappen van het Koninklijk Paleis bevindt. NH Collection Brussel Centrum beschikt naaste een panoramisch dakterras voor ontbijt, lunch, diner of een eigen evenement, ook over 5 zalen die ruimte bieden aan 150 personen.

Het eerste jubileum van de lancering van NH Collection in Nederland

De opening van NH Collection Grand Sablon, het tweede NH Collection hotel in Brussel, valt ongeveer samen met de eerste verjaardag van de lancering van het merk in het buurland Nederland.

Omstreeks een jaar geleden lanceerde NH Hotel Group het NH Collection merk in Nederland, met de heropening van drie iconische hotels in het centrum van Amsterdam. NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky, NH Collection Doelen en NH Collection Barbizon Palace, allemaal vijfsterrenhotels, en tevens een perfect voorbeeld van wat NH Collection hotels kenmerkt: het unieke karakter van het gebouw zelf, een centrale ligging, een hoogwaardig gastronomisch aanbod en een serviceniveau dat ernaar streeft de verwachtingen van gasten te overtreffen.

Het jubileum van NH Collection Barbizon Palace viel eveneens samen met dat van het bijbehorende restaurant  Vermeer, geleid door chef Chris Naylor (1* Michelin) na een intensieve verbouwing.

Feel the extraordinary

In NH Collection hotels kunnen gasten genieten van enkele buitengewone Brilliant Basics, de elementen die de basis voor de kamers in deze hotels vormen: exclusieve NH Collection Sleep Better-matrassen, een grote keuze aan kussens, exclusieve voorzieningen, douches met regeneffect, professionele föhns alsook led-tv's en Nespresso-apparaten voor thee- en koffie.

De Guest Relations-service en het Lazy Sundays-concept, die het mogelijk maken later te ontbijten of uit te checken als u later moet vertrekken, zijn andere diensten die de 68 hotels kenmerken die de NH Hotel Group nu onder deze merknaam voert in dertien landen over de hele wereld.

Over Marcos Morán

Marcos Morán, die 1* Michelin heeft, is culinair directeur en chef van Hispania en een van de meest geprezen jonge chefs van Spanje.

Hij vertegenwoordigt de vijfde generatie chefs aan het roer van 'Casa Gerardo' in Asturië, een van de oudste restaurants in Spanje met een geschiedenis van rond de 130 jaar en met 3 'Repsol Suns' (vergelijkbaar met Michelin-sterren).

Als regelmatig spreker op en deelnemer aan befaamde conferenties en culinaire evenementen is Marcos Morán winnaar van de Spaanse Nationale Gastronomy-award en uitgeroepen tot Chef de Lávenir (van de toekomst) door de internationale Academy of Gastronomy.

Zijn Spaanse keuken was een groot succes in Londen, en maakte hem tot de meest gerenommeerde internationale exponenten van de Spaanse keuken.

Over Lorenzo Castillo

Lorenzo Castillo is een van Europa's meest prestigieuze en bekende binnenhuisarchitecten en antiquairs.

In 2014 is hij gekozen tot de beste Spaanse binnenhuisarchitect door het geprezen AD magazine en gekozen tot een van 's werelds 60 beste interieurontwerpers en decorateurs door Elle Deco US. Zijn belangrijkste werk omvat de inrichting van de Loewe-winkels, het Museo der Traje (kostuummuseum) in Madrid en het ontwerpen van de jaarlijkse collecties voor Gastón y Daniela en The Rug Company.

Lorenzo Castillo is tevens lid van de adviesraad voor de Mercedes Benz Fashion Week.