Naam van het nieuwe restaurant & skybar in het centrum van Eindhoven bekend

VANE Restaurant & Skybar opent met Casimir Evens en Tess Posthumus

Eindhoven - Donderdag 28 juni 2017 - Het nieuwste fine dining restaurant met skybar in het centrum van Eindhoven gaat VANE Restaurant & Skybar heten. Gelegen op de bovenste twee etages van de Groene Toren en met een panoramisch uitzicht over de binnenstad, opent de culinaire hotspot in september haar deuren. De keuken wordt geleid door topkok en terugkerende Eindhovenaar Casimir Evens. De cocktails in de skybar komen uit de shaker van internationaal gerenommeerde bartender Tess Posthumus.

VANE Restaurant

VANE Restaurant & Skybar bevindt zich op de bovenste verdieping van de Groene Toren in Eindhoven die in totaal veertien verdiepingen telt. Daarmee is VANE het hoogst gelegen restaurant van Eindhoven. Topkok Casimir Evens, eerder werkzaam als Chef de Cuisine van De Pastorale** in België, kookt er op hoge hoogte de sterren van de hemel en laat zich graag inspireren door ingrediënten en specerijen uit alle windstreken. Hiermee creëert hij de heerlijkste frisse en verfijnde gerechten. De windstreken uit de gerechten zijn ook terug te vinden in de naam van het restaurant. VANE is afgeleid van het Nederlands vertaalde woord windvaan, wat synoniem staat voor hoogte, windstreken, trots en een herkenningspunt van de omgeving.

“Om terug te zijn in Eindhoven en op deze unieke locatie dit restaurant neer te mogen zetten, is een droom die uitkomt. Ik kijk er enorm naar uit om vanaf september de eerste gasten te kunnen verwelkomen”

aldus Casimir Evens
252374 nh cam01v3 mood2 c03546 large 1499070405

VANE Skybar

Op de veertiende verdieping ervaart men in de skybar en op het dakterras van VANE een kosmopolitisch uitzicht over de binnenstad van Eindhoven. Hier worden onder toeziend oog van Tess Posthumus, verkozen tot ’s werelds beste vrouwelijke bartender in 2015, de beste cocktails van Eindhoven gecomponeerd en geserveerd. De cocktailgrootheid zal onder meer de samenstelling van de menukaart en de trainingen van het barpersoneel op zich nemen.

“Om na Amsterdam ook in Eindhoven aan de slag te gaan, vind ik fantastisch. Hiermee krijgt Eindhoven echt een bar op hoog niveau waar we internationaal gezien trots op kunnen zijn!

vertelt Tess Posthumus enthousiast
252373 nh cam06v2 mood2 2558cb large 1499070368

NH Collection in de Groene Toren

VANE Restaurant & Skybar is een onderdeel van het in de Groene Toren gevestigde nieuwe NH Collection Eindhoven Centre op Vestdijk 5 en maakt onderdeel uit van de internationale hotelketen NH Hotel Group, dat eerder succesvol het pop-up concept Roomservice at Olof’s, cocktailbar The Tailor en de restaurants Vermeer en The White Room opende in haar Amsterdamse hotels.

Daarnaast is gastronomie een van de speerpunten van NH Collection. Nederland telt nu drie NH Collection hotels, alle drie gelegen in Amsterdam. In Eindhoven komt het eerste NH Collection hotel van Nederland buiten de hoofdstad en zal 132 kamers tellen.