NH Collection Eindhoven Centre opent de deuren

NH Hotel Group opent eerste Nederlandse NH Collection hotel buiten de hoofdstad

Eindhoven - 4 september - Eindhoven beleefde vrijdag een primeur: NH Hotel Group opende in de Lichtstad het eerste NH Collection hotel buiten Amsterdam. NH Collection Eindhoven Centre is gevestigd in de iconische Groene Toren uit 1973 en telt 132 kamers, zes meeting- en eventruimtes voorzien van de meest actuele technologie en een restaurant en skybar onder de naam VANE met dakterras en panoramisch uitzicht.

Eindhoven en NH Collection

Eindhoven heeft zich als jonge, moderne en dynamische stad in de laatste jaren sterk ontwikkeld en is één van de voorlopers in Europa op het gebied van technologie, design en kennis. Naast hoogwaardige gastronomie en uitstekende service, is dezelfde focus op design en technologie ook één van de speerpunten van het NH Collection merk van NH Hotel Group. Daarmee vormen het karakter van de stad Eindhoven en NH Collection een uitstekende match.

“De economie van Eindhoven groeit op het moment sneller dan die van Amsterdam en de drie andere grote steden in de Randstad. De stad kent vele grote evenementen, zoals GLOW Eindhoven en de Dutch Design Week. Ook bevindt ‘de slimste vierkante kilometer in Nederland’ zich aan de rand van Eindhoven met de High Tech Campus. Hiermee is Eindhoven een populaire Europese bestemming voor evenementen en congressen en samen met de groei van de stad zeer passend bij het merk NH Collection”,

aldus Maarten Markus, Managing Director NH Hotel Group Northern Europe.
257417 nh%20collection%20eindhoven%20centre 849ef4 original 1504515997

NH Collection is het premium merk van NH Hotel Group en omvat vier- en vijfsterrenhotels die gevestigd zijn in historische en iconische gebouwen op strategische locaties en biedt het merk onder het motto ‘feel the extraordinary’ zijn gasten een memorabele beleving. Met NH Collection hotels in steden zoals Brussel, Wenen, Amsterdam, Berlijn en Barcelona, is Eindhoven de volgende belangrijke stad waar NH Hotel Group haar premium merk introduceert. De opening van NH Collection Eindhoven Centre brengt het totaal aantal NH Collection hotels wereldwijd op 72.

NH Collection Eindhoven Centre

Het hotel, gevestigd in het karakteristieke voormalig kantoorpand, is getransformeerd tot een hotel met een kosmopolitische uitstraling. NH Collection Eindhoven Centre heeft een buitengewoon gunstige ligging in het centrum van de stad, gelegen tegenover het treinstation, museums en winkels, waardoor het een ideale ligging heeft voor zowel zakelijke als vrijetijdsreizigers.

257418 nh%20collection%20eindhoven%20centre%20 %20lobby%20(2) db866c original 1504516086

Niet alleen is NH Collection Eindhoven Centre het allereerste hotel buiten Amsterdam, ook is dit het allereerste hotel wereldwijd binnen de NH Hotel Group dat specifiek is gebouwd als NH Collection hotel. Hierdoor was het mogelijk om alle kamers zeer ruim op te zetten en te voorzien van Franse balkons. De 132 kamers, beschikken daarnaast over tablets waarmee met één klik op de knop direct in room dining besteld kan worden en genieten gasten nog meer van muziek door het gebruik van BOSE Soundbars.

“Naast de ruimtelijke kamers kunnen onze gasten zich verzekeren van uitstekende service en dito technische faciliteiten. Dit in combinatie met een ongekende gastronomische omlijsting, voor zowel local als hotelgast. In NH Collection Eindhoven Centre wordt dit werkelijk allemaal samengebracht en ik ben ontzettend trots om bij dit hotel aan het roer te staan.”

vertelt Hotel Director Ludo de Jong

Voor het ontwerp van de openbare ruimtes, werd samengewerkt met het lokale designbureau King Kongs. Zij hebben gekozen voor een  interieur dat de gasten meeneemt in een opbouwend verloop in beleving, waarbij de kleuren, sferen en materialen steeds warmer en meer uitgesproken zijn, naarmate gasten hoger in het gebouw komen.

In combinatie met het gratis gebruik van het volledig uitgeruste fitnesscentrum, het panoramische ontbijtrestaurant met dakterras op de bovenste verdiepingen, waar ook VANE Restaurant en Skybar gevestigd is, biedt NH Collection Eindhoven Centre alles voor zowel regionale als internationale gasten.

VANE Restaurant & Skybar

NH Hotel Group is voorstander van het ontwikkelen van innovatieve gastronomische concepten. Daarom zoekt de keten samenwerking met zowel internationaal bekende Michelin sterren chefs, als ook lokaal culinair talent. Gastronomie is één van de speerpunten van NH Collection hotels, daarom is VANE Restaurant & Skybar een logische toevoeging.

Modern met een vleugje retro en klassiek; dat is het gevoel dat gasten krijgen als ze de lift uitstappen en VANE inlopen. De aandacht zal zich snel richten op het spectaculaire uitzicht. Op elke plek in VANE kunnen gasten genieten van het panoramische uitzicht over Eindhoven. Dit uitzicht komt volledig tot leven op het dakterras, dat het gehele jaar open is.

257420 vane%20restaurant 076b31 original 1504516175

Restaurant VANE staat onder leiding van topchef Casimir Evens, die eerder bij meerdere sterrenrestaurants in België werkzaam was. Cocktails in de Skybar VANE komen van Tess Posthumus, die hiervoor de menukaart samenstelt en het team op locatie traint.

NH Collection opende eerder succesvol pop-up concept Roomservice at Olof’s, cocktailbar The Tailor met cocktails van Tess Posthumus, restaurant Vermeer onder leiding van 1* Michelin Chef Chris Naylor en restaurant The White Room onder signatuur van 3* Michelin Chef Jacob Jan Boerma en onder leiding van de talentvolle Chef Arturo Dalhuisen in zijn Amsterdamse hotels.