Uitbreiding NH Collection in Antwerpen van start

ANTWERPEN – 22 september 2017 – Met een druk op de knop is vandaag de symbolische eerste steen gelegd voor het nieuwe NH Collection Antwerp Centre. Hiermee is de bouw officieel van start gegaan. Onder toeziend oog van leden van het stadsbestuur, zakelijke relaties, belanghebbenden en bouwpartners, werd de steen met bronzen plaquette door de Spaanse ambassadeur Cecilia Yuste Rojas en Managing Director Northern Europe bij NH Hotel Group Maarten Markus middels een hijskraan op de juiste plek neergelegd.

In de bekende Diamantwijk, naast het Centraal Station en de Antwerpse Zoo zal het statige gebouw verrijzen, waarbij een groot deel van het pand zich verschuilt achter de gevel aan de Pelikaanstraat. Met de bouw van het hotel breidt NH Hotel Group haar NH Collection portfolio in Belgë uit naar drie. Het totaal aantal hotels van NH Hotel Group komt hiermee op twaalf hotels.

NH Collection

Het hotel wordt een NH Collection hotel, het upper-upscale merk van NH Hotel Group. Binnen dit merk vallen de vier- en vijfsterrenhotels die gevestigd zijn in historische of iconische gebouwen op strategische locaties. Door de combinatie van high-end gastronomie, technologische innovatie en design, biedt NH Collection onder het motto 'feel the extraordinary' haar gasten een memorabele beleving en stellen de hotels zich ten doel om de verwachtingen van hun gasten te overtreffen.

“Naast de twee NH Collection hotels in Brussel, verstevigen wij met de komst van NH Collection Antwerp Centre onze positie verder. Het hotel wordt prachtig en ligt op de beste locatie van de stad met zeer hoogwaardige faciliteiten, iets dat kenmerkend is voor een NH Collection hotel."

Maarten Markus - Managing Director NH Hotel Group

258986 v.l.n.r%20maarten%20markus,%20cecilia%20yuste%20rojas cbd1c4 large 1506078449

NH Collection en Antwerpen

Dit hotel is voor NH Hotel Group het eerste hotel op Antwerpse bodem. Mede dankzij de zeer centrale centrale locatie naast Antwerpen Centraal Station is het hotel de ideale uitvalsbasis voor zowel zakenreiziger als toerist. Door het inventieve ontwerp van het gebouw, dat wordt gerealiseerd in samenwerking met de Vlaamse algemene aannemer Cordeel Group NV, zullen beide soorten reiziger een oase van rust vinden midden in het hart van de stad. Achter de gevel schuilt een binnentuin en de balkons op de bovenste verdiepingen zullen uitzicht bieden op zowel het groen van de binnentuin als op de Antwerpse Zoo.

Het hotel zal 186 kamers tellen, verdeeld over tien verdiepingen. Ook zal het hotel ruim 300 m2 aan meeting- en event space, parkeervoorziening en een restaurant bieden. Met het leggen van de eerste steen is de bouw officieel van start gegaan en in februari 2019 zullen naar verwachting de eerste gasten inchecken. Ontwerp en realisatie zal gebeuren in samenwerking met Cordeel Group NV en Met Zicht op Zee Architecten, waarna NH Hotel Group voor in ieder geval twintig jaar het hotel zal exploiteren. Net als in de andere 72 NH Collection hotels van NH Hotel Group zal ook in dit nieuwe hotel een prominente rol weggelegd zijn voor gastronomie, innovatie en design.

258987 v.l.n.r.%20jan%20joris%20kriele,%20maarten%20markus,%20cecilia%20yuste%20rojas,%20filip%20van%20remortel,%20filip%20de%20poorter,%20guy%20van%20seters ffb0de large 1506078560

Feel the extraordinary

Wereldwijd heeft NH Hotel Group bijna 400 hotels in 30 landen, met NH Collection hotels in onder meer Amsterdam, Madrid, Berlijn, Buenos Aires, Rome en Bogota. In België werd het merk in september 2015 geïntroduceerd met de heropening van NH Collection Brussels Centre. In het najaar van 2016 werd aan de Grote Zavel in Brussel NH Collection Grand Sablon heropend, het tweede NH Collection hotel in België. In totaal heeft NH Hotel Group met de komst van NH Collection Antwerp Centre twaalf hotels in België: zeven in Brussel, twee in Gent en één hotel in Brugge, Mechelen en Antwerpen. De teller van het aantal NH Collection hotels in de Benelux staat dan op zes; in Amsterdam werden op 7 april jongstleden NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky, NH Collection Doelen en NH Collection Barbizon Palace officieel geïnaugureerd.