NH Hotel Group en Make-a-wish® International gaan strategische samenwerking in Europa aan

Dankzij deze samenwerking kan NH Hotel Group Make-A-Wish helpen om de wensen van ernstig zieke kinderen in vervulling te laten gaan. Zij zullen hiervoor hotelkamers beschikbaar stellen aan kinderen en hun families die voor hun wens op reis zijn.

De bijna 600 kamers die NH Hotel Group heeft gedoneerd, zullen beschikbaar worden gesteld in meer dan 15 Europese steden verdeeld over Spanje, Italië, Duitsland, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en Portugal.

De donatie wordt gedaan in het kader van het programma 'Hotels with a Heart' van NH Hotel Group dat al sinds 2003 overnachtingen aanbiedt aan gezinnen in nood.

Madrid, 21 november 2017- NH Hotel Group zal bijna 600 kamers ter beschikking stellen aan ernstig zieke kinderen en hun families die op reis zijn om zo te helpen hun diepste wensen in vervulling te laten gaan, als onderdeel van de overeenkomst met Make-A-Wish International.

NH Hotel Group helpt het leven van deze kinderen wat leuker te maken door de wenservaringen te verbeteren waardoor ze de kracht krijgen de strijd met hun ziekte aan te gaan en tegenslagen te overwinnen.

De kamers die NH Hotel Group doneert aan Make-A-Wish bevinden zich in hotels in meer dan 15 steden verdeeld over Spanje, Italië, Duitsland, België, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en Portugal.

Ramón Aragonés, CEO van NH Hotel Group zegt er het volgende over "Het is een eer voor NH Hotel Group om samen te mogen werken met Make-A-Wish en hen te helpen de wensen van kinderen met een levensbedreigende ziekte in vervulling te laten gaan. Deze overeenkomst markeert een nieuwe mijlpaal in onze belofte onze uitgebreide ervaring en mogelijkheden binnen de hotelbranche in te zetten om zo het verschil te maken en meerwaarde te creëren".

De overeenkomst ondertekend door NH Hotel Group en Make-A-Wish International valt binnen het programma 'Hotels with a Heart'. Dit programma is in 2003 opgezet met als doel stichtingen en non-profitorganisaties te helpen om gezinnen met kinderen op te vangen die voor een behandeling in een ziekenhuis ver buiten hun vertrouwde omgeving moeten verblijven.

"We kijken uit naar de samenwerking met NH Hotel Group om wensen mogelijk te maken van kinderen die het het hardst nodig hebben en hiermee hun leven te veranderen. We zijn er trots op dat we onderdeel uit mogen maken van het 'Hotels with a Heart'-programma van NH Hotel Group. Het comfort en gemak dat wij onze wensgezinnen samen kunnen bieden tijdens hun verblijf in een van de hotels van NH Hotel Group biedt hen de mogelijkheid te ontspannen, genieten en te focussen op qualitytime samen terwijl een van hun wensen wordt vervuld", aldus Make-A-Wish International Voorzitter en CEO, Jon Stettner.

De huidige overeenkomst bestaat uit de donatie van kamers in verschillende landen waarin NH Hotel Group is vertegenwoordigd, maar het is de bedoeling in de toekomst uit te breiden naar nieuwe landen en steden.

“Hotels with a Heart”, geschiedenis en internationale erkenning

Via 'Hotels with a Heart' ondersteunt NH Hotel Group samen met verschillende stichtingen en non-profitorganisaties al bijna 15 jaar gezinnen met ernstig zieke kinderen. In deze periode heeft het bedrijf meer dan 12.000 overnachtingen aan bijna 4000 gezinnen met beperkte financiële middelen gedoneerd in NH Hotels over de hele wereld. Het initiatief ondersteunt tevens vrijwillige betrokkenheid aan de kant van de werknemers van NH Hotels en biedt de mogelijkheid om met verschillende charitatieve instellingen op internationaal niveau samen te werken. Sinds de start van het project zijn dat maar liefst 500 organisaties.

NH Hotel Group streeft naar duurzaam toerisme binnen de gemeenschappen waarin de organisatie aanwezig is en vormt hiermee een benchmark binnen de hospitality. Dit wordt onder andere onderschreven door publieke erkenning zoals het Beste Initiatief in CSR voor het ‘Hotels with a Heart-programma van de Worldwide Hospitality Awards.

Over Make-A-Wish® International

Make-A-Wish® vervult de wensen van kinderen met een levensbedreigende ziekte, haalt deze kinderen uit de zorgen en laat ze door het vervullen van hun liefste wens weer kind zijn in plaats van patiënt. Dit geeft deze kinderen maar ook het hele gezin kracht en energie voor de toekomst. Make-A-Wish is 's werelds grootste organisatie die wensen in vervulling laat gaan voor kinderen in meer dan 50 landen verdeeld over vijf continenten. Met de hulp van vrijgevige donateurs en meer dan 40.000 vrijwilligers wereldwijd laat Make-A-Wish gemiddeld elke 17 minuten ergens ter wereld een wens uitkomen. Sinds 1980 heeft de organisatie meer dan 415.000 wensen van kinderen over de hele wereld vervuld, en alleen in het laastste jaar al 30.000. Ga voor meer informatie over Make-A-Wish International naar www.worldwish.org.

NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met bijna 400 hotels in 30 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. De hotels van NH Hotel Group zijn bekroond met de Zoover Award voor Beste Hotelketen in 2014, 2015 en 2016. Kijk voor meer informatie op www.nh-hotels.com en www.nh-collection.com.

NH Hotel Group is listed on the IBEX 35 stock exchange of Madrid and has nearly 400 hotels in 30 countries in Europe, Africa and North- and South-America. The portfolio of the NH Hotel Group includes the 3- and 4- star urban NH Hotels, the NH Collection flagship hotels, the nhow designhotels and the Hesperia holiday resorts. Worldwide more than 20.000 employees work day and night to deliver the best service for the best price to the 16 million guests the hotel chain welcomes yearly. The hotels of NH Hotel Group have been rewarded with the Zoover Award for Best Hotel Chain in 2014, 2015 and 2016. For more information, visit www.nh-hotels.com and www.nh-collection.com.