Een succesverhaal – meerdere onderscheidingen voor NH Hotels, NH Collection en nhow op het gebied van design, gastronomie en events

Hotels van NH Hotel Group Northern Europe meervoudig internationaal onderscheiden

Amsterdam, 6 December 2017 – NH Hotel Group is in de afgelopen maanden voor verschillende hotels in Noord Europa met internationale prijzen beloond. Onder de prijswinnaars bevinden zich de urban NH Hotels, de flagship NH Collection hotels en de nhow designhotels in Nederland, Duitsland, Tsjechië, Oostenrijk en Zuid-Afrika. Met name de architectuur en de locatie van de hotels, de innovatieve gastronomie, het design en de hoogwaardige service bij meetings en events worden geprezen. NH Hotel Group heeft in Noord Europa zo’n 125 hotels in dertien landen.

Voor Managing Director Northern Europe Maarten Markus weerspiegelen deze onderscheidingen ook de positieve derde kwartaalcijfers;

„De prijzen zijn een bevestiging van onze strategie, waarmee wij binnen NH Hotel Group een omzetstijging van 6,7% in vergelijking tot het voorjaar wisten te behalen. Ik ben er dan ook trots op dat hotels van NH Collection, nhow en NH Hotels bij onze gasten en klanten zoveel internationale erkenning weten te behalen. Deze prijzen zijn voor alle medewerkers van NH en voor mijzelf een extra motivatie voor het komende jaar.“

Maarten Markus, Managing Director Northern Europe
266950 rc nh collection grand hotel krasnap 170 d6e66f large 1512559201

NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky, Amsterdam

De drie nieuwste onderscheidingen, uitgereikt tijdens de World Luxury Hotel Awards, gaan naar hotels in Nederland en Zuid-Afrika. NH The Lord Charles in Kaapstad ontving afgelopen weekend tijdens deze prestigieuze awardceremonie de prijs voor „Best Luxury Banquet/Event Hotel“. NH Collection Doelen ging met maar liefst twee onderscheidingen in de categorieën „Luxury City Hotel“ en „Luxury Historical Hotel“ naar huis. Eerder dit jaar werd NH Collection Doelen tijdens de Stella Awards 2017 al als beste boetiekhotel gekroond. nhow Berlin werd tijdens dezelfde uitreiking in de categorie „Best Decor/Design“ tot winnaar uitgeroepen.

De nhow design- en lifestylehotels zijn ook bij de lezers van het gerenomeerde Condé Nast een favoriet: zowel nhow Berlin als nhow Rotterdam behoren volgens hen tot de tophotels in Noord Europe (Readers’ Choice Award 2017 Northern Europe). NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky bevindt zich in de top 3 van beste hotels van Amsterdam (Condé Nast Readers‘ Choice Award 2017). Door de ideale ligging direct naast het vliegveld van Schwechat mag NH Vienna Airport Conference Center zich tot één van de beste tien vliegveldhotels wereldwijd rekenen. Voor service en comfort voor zakelijke reizigers, werd de onderneming in juli van dit jaar al met een Business Traveller Award (2e plaats) onderscheiden.

266949 rs nh nhow berlin 002 146358 original 1512558930

nhow Berlin

Onderscheidingen NH Collection hotels

NH Collection Doelen, Nederland