Een succesverhaal – meerdere onderscheidingen voor NH Hotels, NH Collection en nhow op het gebied van design, gastronomie en events

Hotels van NH Hotel Group Northern Europe meervoudig internationaal onderscheiden

Amsterdam, 6 December 2017 – NH Hotel Group is in de afgelopen maanden voor verschillende hotels in Noord Europa met internationale prijzen beloond. Onder de prijswinnaars bevinden zich de urban NH Hotels, de flagship NH Collection hotels en de nhow designhotels in Nederland, Duitsland, Tsjechië, Oostenrijk en Zuid-Afrika. Met name de architectuur en de locatie van de hotels, de innovatieve gastronomie, het design en de hoogwaardige service bij meetings en events worden geprezen. NH Hotel Group heeft in Noord Europa zo’n 125 hotels in dertien landen.

Voor Managing Director Northern Europe Maarten Markus weerspiegelen deze onderscheidingen ook de positieve derde kwartaalcijfers;

„De prijzen zijn een bevestiging van onze strategie, waarmee wij binnen NH Hotel Group een omzetstijging van 6,7% in vergelijking tot het voorjaar wisten te behalen. Ik ben er dan ook trots op dat hotels van NH Collection, nhow en NH Hotels bij onze gasten en klanten zoveel internationale erkenning weten te behalen. Deze prijzen zijn voor alle medewerkers van NH en voor mijzelf een extra motivatie voor het komende jaar.“

Maarten Markus, Managing Director Northern Europe
266950 rc nh collection grand hotel krasnap 170 d6e66f large 1512559201

NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky, Amsterdam

De drie nieuwste onderscheidingen, uitgereikt tijdens de World Luxury Hotel Awards, gaan naar hotels in Nederland en Zuid-Afrika. NH The Lord Charles in Kaapstad ontving afgelopen weekend tijdens deze prestigieuze awardceremonie de prijs voor „Best Luxury Banquet/Event Hotel“. NH Collection Doelen ging met maar liefst twee onderscheidingen in de categorieën „Luxury City Hotel“ en „Luxury Historical Hotel“ naar huis. Eerder dit jaar werd NH Collection Doelen tijdens de Stella Awards 2017 al als beste boetiekhotel gekroond. nhow Berlin werd tijdens dezelfde uitreiking in de categorie „Best Decor/Design“ tot winnaar uitgeroepen.

De nhow design- en lifestylehotels zijn ook bij de lezers van het gerenomeerde Condé Nast een favoriet: zowel nhow Berlin als nhow Rotterdam behoren volgens hen tot de tophotels in Noord Europe (Readers’ Choice Award 2017 Northern Europe). NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky bevindt zich in de top 3 van beste hotels van Amsterdam (Condé Nast Readers‘ Choice Award 2017). Door de ideale ligging direct naast het vliegveld van Schwechat mag NH Vienna Airport Conference Center zich tot één van de beste tien vliegveldhotels wereldwijd rekenen. Voor service en comfort voor zakelijke reizigers, werd de onderneming in juli van dit jaar al met een Business Traveller Award (2e plaats) onderscheiden.

266949 rs nh nhow berlin 002 146358 original 1512558930

nhow Berlin

Onderscheidingen NH Collection hotels

NH Collection Doelen, Nederland
  • World Luxury Hotel Award 2017 in de categorieën “Luxury City Hotel” en ”Luxury Historical Hotel”
  • Stella Award in de categorie „Best Boutique Property International“ (November 2017)

NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky, Nederland

• Condé Nast Traveler Readers’ Choice Award 2017 (#3) als Top Hotel in Amsterdam

NH Collection Olomouc, Tsjechië

• „Hotelier van het Jaar 2017“ Hoteldirector Tomáš Rousek in de categorie „Hotelketen“

NH Collection Dresden Altmarkt, Duitsland

• Trivago Award 2018 als meest geliefde en hoogstgewaardeerde hotel in de categorie „Hotelketen“

Onderscheidingen NH Hotels

NH The Lord Charles, Zuid-Afrika

• World Luxury Hotel Award 2017 in de categorie “Best Luxury Banquet/Event Hotel”

NH Vienna Airport Conference Center

• Skytrax World Airport Hotel Award 2017 (#10)

Onderscheidingen nhow

nhow Berlin, Duitsland

• Condé Nast Traveler Readers’ Choice Award 2017 (#12) als “Top Hotel Northern Europe”
  • Internationale Stella Award 2017 nhow Berlin in de categorie “Best Decor/Design“

nhow Rotterdam, Nederland

• Condé Nast Traveler Readers Choice Award 2017 (#5) als “Top Hotel Northern Europe”

NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met bijna 400 hotels in 30 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. De hotels van NH Hotel Group zijn bekroond met de Zoover Award voor Beste Hotelketen in 2014, 2015 en 2016. Kijk voor meer informatie op www.nh-hotels.com en www.nh-collection.com.

NH Hotel Group is listed on the IBEX 35 stock exchange of Madrid and has nearly 400 hotels in 30 countries in Europe, Africa and North- and South-America. The portfolio of the NH Hotel Group includes the 3- and 4- star urban NH Hotels, the NH Collection flagship hotels, the nhow designhotels and the Hesperia holiday resorts. Worldwide more than 20.000 employees work day and night to deliver the best service for the best price to the 16 million guests the hotel chain welcomes yearly. The hotels of NH Hotel Group have been rewarded with the Zoover Award for Best Hotel Chain in 2014, 2015 and 2016. For more information, visit www.nh-hotels.com and www.nh-collection.com.

Die NH Hotel Group (https://www.nh-hotels.de/corporate/de ) ist ein multinationales Unternehmen und zählt mit fast 400 Hotels und 60.000 Zimmern zu den weltweit führenden Hotelgruppen im urbanen Raum. Hotels der NH Hotel Group gibt es in 30 Ländern in Europa, Amerika und Afrika und– und das in den Top-Destinationen wie Amsterdam, Barcelona, Berlin, Bogota, Brüssel, Buenos Aires, Düsseldorf, Frankfurt, London, Madrid, Mexico City, Mailand, München, New York, Rom und Wien.