Bumbu Kitchen in NH Collection Doelen: Indonesische keuken in hartje Amsterdam

Amsterdam, 23 maart 2018 - Het was een kwestie van tijd voordat deze twee horecamannen de handen ineen zouden slaan. Een hart voor culinair ondernemerschap en een passie voor de Indonesische keuken met als resultaat Bumbu Kitchen. Vanaf vandaag opent in vijfsterrenhotel NH Collection Doelen Amsterdam het nieuwe restaurant van horecaondernemer Casper Reinders en chef Jaimie van Heije. Ontbijt, lunch, diner en drinks in het centrum van Amsterdam.

Ook de keuze voor de locatie in NH Collection Doelen van NH Hotel Group is niets meer dan logisch te noemen. Naast de vele succesvolle restaurants binnen de bekende hotelketen onder leiding van getalenteerde chefs, zoals Michelinsterrenchefs Chris Naylor en Arturo Dalhuisen, is de nieuwe samenwerking een perfecte toevoeging op het huidige Amsterdamse aanbod. Gastronomie is één van de speerpunten van het upper-upscale hotelmerk NH Collection, waarvan  Nederland nu drie hotels in Amsterdam telt en één is gelegen in Eindhoven. NH Hotel Group opende eerder succesvol het pop-up concept Roomservice at Olof’s, cocktailbar The Tailor en de restaurants Vermeer en The White Room in haar Amsterdamse hotels.

“De combinatie van de tomeloze creativiteit van Casper, gecombineerd met culinaire kwaliteiten van Jaimie en de uniekheid van ons boutiquehotel NH Collection Doelen vormen de perfecte combinatie voor een culinair succes. NH Hotel Group is altijd op zoek naar partnerships met succesvolle lokale partners, zoals Casper en Jamie, om op deze manier onze gasten altijd de allerbeste service en kwaliteit te kunnen bieden,”

aldus Maarten Markus, Managing Director NH Hotel Group

Wat betreft het interieur werkt Reinders wederom samen met Thijs Murree en is de hand van Reinders duidelijk te herkennen. Het iconische hotel NH Collection Doelen, gebouwd in de 17e eeuw, prijkt trots aan de oever van de Amstel. Dat biedt een waanzinnig uitzicht over de gracht en heeft zelfs een eigen aanlegsteiger.

Over Jaimie van Heije Na een spraakmakende carrière bij grote namen in de culinaire wereld is Jaimie van Heije 6 jaar geleden zijn eigen restaurant in Ouderkerk aan de Amstel begonnen (Jaimie van Heije restaurant). Met veel passie en altijd een eigentijdse, maar toch herkenbare kaart. Hier verschenen al vaker gerechten die zijn liefde voor de Indonesische keuken naar voren brachten. Daarnaast bekend als de signature chef van Restaurant Moon in de A’dam Toren én is hij het culinaire brein achter de succesvolle The Avocado Show. Bumbu Kitchen wordt met trots aan deze lijst toegevoegd.

Over Casper Reinders Horecaman in hart en nieren: Casper Reinders. Eigenaar van de TAO Horeca Group, waar inmiddels 14 zaken deel van uitmaken. Sterke namen als Chicago Social Club, Jimmy Woo, Lion Noir, Joya, Bo Nam, Club NL en de drie Libertines: Café Café, Comptoir de Cuisine en Petit Café. Allemaal het opvallende interieur als verbindende en kenmerkende factor. Bumbu Kitchen sluit aan in dit rijtje van vernieuwende en verrassende concepten.

Over NH Hotel Group NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met bijna 400 hotels in 30 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. De hotels van NH Hotel Group zijn reeds drie jaar achtereen bekroond met de Zoover Award voor Beste Hotelketen. NH Hotel Group heeft 35 hotels in Nederland, waarvan vier van het merk NH Collection. NH Collection Eindhoven Centre is het eerste NH Collection hotel dat buiten de hoofdstad Amsterdam is gevestigd. Kijk voor meer informatie op www.nh-hotels.com en www.nh-collection.com.