Hotel wordt eerste vijfsterrenhotel in Eindhoven

291029 nh%20collection%20eindhoven%20centre hoteldirecteur%20ludo%20de%20jong%20en%20burgermeester%20jorritsma%20van%20eindhoven 7edfd8 large 1537817440

Op vrijdag 21 september is onder grote belangstelling de vijfde ster feestelijk onthuld door Burgermeester Jorritsma van Eindhoven. “Een bijzonder moment dat wij graag vieren met pers en relaties”, aldus Ludo de Jong, Hotel Director. “In het afgelopen jaar voelen wij ons deel geworden van de hechte gemeenschap in Eindhoven. Het karakter van de stad Eindhoven en NH Collection is een uitstekende match gebleken. Vaste gasten weten ons te vinden voor een cocktail op ons panoramische dakterras of een diner op topniveau in VANE Restaurant. Internationaal gezien zijn de ruime en moderne kamers een goede aanvulling gebleken op het al bestaande premium hotelaanbod in Eindhoven. NH Collection staat voor een hoge mate van service. Het is een prachtige waardering dat we nu de vijfde ster formeel mogen voeren.”

De beoordeling van de sterrenclassificatie wordt uitgevoerd door Hotelsterren. De beoordeling van de sterrenclassificatie wordt uitgevoerd door Hotelsterren. Hotelsterren is een initiatief van Koninklijke Horeca Nederland, die in Nederland houder is van de Europese Hotel Classificatie. Bij het bepalen van de sterrenclassificatie worden hotels beoordeeld op 270 objectieve criteria, waarmee de compleetheid van de dienstverlening en de faciliteiten wordt gemeten. Door het behalen van de vijfde ster is NH Collection Eindhoven Centre officieel het eerste vijfsterrenhotel in Eindhoven en het 30ste vijfsterrenhotel in Nederland. Ik ben trots op de prestatie van het hele team”, aldus Ludo de Jong.

Ook voor de positionering van Eindhoven is dit een strategische mijlpaal. “Een vijfsterrenhotel heeft de status van de Champions League in het hotelwezen”, aldus Peter Kentie, citymarketeer van Eindhoven. “Een perfecte combinatie van persoonlijke aandacht, bijzondere service én uitmuntende faciliteiten. In Eindhoven hebben we een goede mix aan hotels en bijzondere plekken voor betekenisvolle overnachtingen. Desondanks is voor een stad als Eindhoven de komst van een vijfsterrenhotel een must. Om te voldoen aan de groeiende eisen van bezoekers aan Eindhoven is dit een schitterende toevoeging aan het aanbod in stad en regio. We feliciteren NH Collection Eindhoven Centre met de vijf sterren status en we zijn als stad trots op deze verrijking van ons hotelaanbod.”

In het afgelopen jaar is, onder leiding van topchef Casimir Evens, VANE Restaurant uitgegroeid tot een van de succesvolste restaurants van Eindhoven. Naast de feestelijkheden rond de vijfde ster, is tijdens de verjaardagsmaand ook het startschot gegeven van de zogeheten Four Hands Dinners. Chef Casimir Evens leidt tijdens dit diner in VANE Restaurant samen met culinaire vrienden gasten tot een gastronomisch hoogtepunt. Na de eerste twee edities met chef Viki Geunes van ’t Zilte** in Antwerpen en Soenil Bahadoer van De Lindehof** in Nuenen, zal binnenkort de agenda bekend wordt voor de overige edities.

Over NH Collection, het premium merk van NH Hotel Group

Het merk NH Collection staat voor unieke premium hotels. De hotels zijn gevestigd in iconische gebouwen waar hedendaagse architectuur samenkomt met een elegante, eclectische stijl. Alle NH Collection hotels bieden gasten op maat gemaakte services, premium producten, state-of-the art technologie en lokale gastronomische ervaringen. Naast de vier bestaande NH Collection hotels in Nederland – NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky, NH Collection Barbizon Palace, NH Collection Amsterdam Doelen en NH Collection Eindhoven Centre – zal in het tweede kwartaal Amsterdam Flower Market worden geopend. NH Collection hotels zijn strategisch gelegen in wereldsteden in Europa en Latijns Amerika. Er zijn momenteel 78 NH Collection hotels in 51 steden in 15 verschillende landen.

NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met bijna 400 hotels in 30 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. De hotels van NH Hotel Group zijn bekroond met de Zoover Award voor Beste Hotelketen in 2014, 2015 en 2016. Kijk voor meer informatie op www.nh-hotels.com en www.nh-collection.com.

NH Hotel Group is listed on the IBEX 35 stock exchange of Madrid and has nearly 400 hotels in 30 countries in Europe, Africa and North- and South-America. The portfolio of the NH Hotel Group includes the 3- and 4- star urban NH Hotels, the NH Collection flagship hotels, the nhow designhotels and the Hesperia holiday resorts. Worldwide more than 20.000 employees work day and night to deliver the best service for the best price to the 16 million guests the hotel chain welcomes yearly. The hotels of NH Hotel Group have been rewarded with the Zoover Award for Best Hotel Chain in 2014, 2015 and 2016. For more information, visit www.nh-hotels.com and www.nh-collection.com.

Die NH Hotel Group (https://www.nh-hotels.de/corporate/de ) ist ein multinationales Unternehmen und zählt mit fast 400 Hotels und 60.000 Zimmern zu den weltweit führenden Hotelgruppen im urbanen Raum. Hotels der NH Hotel Group gibt es in 30 Ländern in Europa, Amerika und Afrika und– und das in den Top-Destinationen wie Amsterdam, Barcelona, Berlin, Bogota, Brüssel, Buenos Aires, Düsseldorf, Frankfurt, London, Madrid, Mexico City, Mailand, München, New York, Rom und Wien.