Volledige controle over uw verblijf bij NH dankzij onze nieuwe technologie

NH Hotel Group lanceert FASTPASS

295173 20180111%20nl%20fastpass 8b7227 large 1541406243

Hoofddorp, 1 november 2018. NH Hotel Group lanceert FASTPASS, en combineert hiermee drie innoverende services in een digitale omgeving: Online Check-in, Choose Your Room en Online Check-out. De hotelgast krijgt hiermee de volledige controle over zijn verblijf in handen. NH Hotel Group is de eerste hotelketen van Europa die deze drie nieuwe services tegelijkertijd aanbiedt en is daarmee de eerste in de hotelsector. De tijdbesparende persoonlijke service is voor alle NH hotelgasten beschikbaar via de NH Hotel Group app.

Hoe werkt FASTPASS?

48 uur vóór aankomst bij het hotel ontvangt de gast een e-mail die toegang geeft tot Online Check-in, waar alle persoonlijke gegevens ingevuld kunnen worden tot 12.00 uur op de dag van aankomst. Hierdoor hoeft de gast bij aankomst alleen nog maar de sleutel van zijn of haar kamer op te halen bij de receptie. Gedurende de Online Check-in procedure zal de gast van Choose your room gebruik kunnen maken. Met deze service zijn alle kamers te zien die beschikbaar zijn, zodat de gast een kamer kan kiezen die het beste aan zijn of haar persoonlijke wensen en behoeften voldoet, zoals ligging, uitzicht, badkamer en soort bed. Vanaf 18:00 uur op de dag vóór vertrek heeft de gast de mogelijkheid alle (eventueel) gemaakte kosten te betalen en via Online Check-out uit te checken zonder nog bij de receptie langs te hoeven gaan.

Het gebruik van FASTPASS is voor leden van het loyaliteitsprogramma NH Rewards extra gemakkelijk, omdat hun persoonlijke gegevens al automatisch vooraf ingevuld zijn.

Naar schatting zullen na het eerste jaar van de implementatie van FASTPASS méér dan 12.000 gasten uitgecheckt hebben zonder langs de receptie te gaan. Dit levert een totale besparing van 42.000 minuten op die voor leukere dingen dan bij de receptie in de rij staan gebruikt kunnen worden. De digitalisering van het in- en uitchecken heeft ook een groot voordeel voor het milieu. Het bespaart op jaarbasis ruim 24.000 vellen papier, hetgeen overeenkomt met 460 kg CO².

"Wij zijn zeer blij onze gasten deze innovatieve service aan te kunnen bieden. FASTPASS maakt het mogelijk de wachttijden bij het inchecken en uitchecken weg te nemen. Op deze manier kunnen onze gasten,  net zoals thuis, onze hotels in- en uitlopen. Een ander groot voordeel is dat men een kamer naar wens kan uitzoeken, hetgeen het comfort tijdens het verblijf in onze hotels ten goede komt", zegt Maarten Markus, Managing Director Northern Europe van NH Hotel Group.

“We zijn ons ervan bewust dat de reiziger van nu, dankzij de aanwezigheid van technologie, steeds meer de touwtjes zelf in handen heeft. Vandaar dat we een stap verder gaan om, met deze innovatieve combinatie van drie digitale services, de NH ervaring van onze gasten zo aangenaam mogelijk te laten maken, zegt Rufino Pérez, Chief Operations Officer & Global Transformation Leader van NH Hotel Group. Pérez voegt daaraan toe: “Wij zijn de eerste hotelketen van Europa die deze drie services tegelijkertijd aan alle gasten aanbiedt, hiermee is NH Hotel Group voorloper op het gebied van technologie binnen de hotelbranche.”

NH Hotel Group focust op digitalisering

NH Hotel Group markeert hiermee een nieuwe mijlpaal in haar continue geschiedenis van technologische ontwikkelingen. Andere mijlpalen zijn diensten zoals de 3D Meeting Planner Virtual Planner en de Instant Booking Tool, de eerste online tool die het mogelijk maakt direct online vergaderzalen en kamers voor bijeenkomsten en evenementen te reserveren en te betalen.

Alle informatie over FASTPASS is te vinden op: www.nh-hotels.nl/fastpass en de video is te zien op: https://youtu.be/JXtQuLoSO3Y.