NH HOTEL GROUP OPENT ZOMER 2019 EERSTE NHOW HOTEL IN GROOT-BRITTANNIË

nhow London geeft een moderne twist aan traditionele Britse iconen

Hoofddorp, 18 december 2018. nhow London, een viersterrenhotel in Londen met 190 kamers behorend tot het design- en lifestylemerk van NH Hotel Group, wordt naar verwachting in de zomer van 2019 geopend.  Het hotel is gelegen tussen de City, Islington en Shoreditch, en maakt deel uit van het project 250 City Road, ontworpen door het befaamde architectenbureau Foster + Partners van Sir Norman Foster. nhow London wordt het tweede hotel van NH Hotel Group in Groot-Brittannië. Het thema is London Reloaded, het design is een combinatie van traditionele Britse iconen met hedendaagse elementen.

296543 1602%20nhow%20gf%20stage%203%202017 01 26%2019040700000%20%28edited%29 11b2d2 large 1542900119

Traditionele Britse stijl ontmoet street art

Architect James Soane, mededirecteur van het in Londen gevestigde interieurarchitectenbureau Project Orange, is samen met zijn team verantwoordelijk voor het interieurontwerp van nhow London. Het acht verdiepingen tellende hotel beschikt over 190 kamers, een restaurant, bar, fitnesszaal en ruimtes voor evenementen en vergaderingen.

De sculptuur van een ‘Big Ben’-raket is één van de meest iconische elementen van de lobby. Een eclectisch samenspel van kleurrijke meubels op vloerkleden met gepixelde patronen nodigt de gasten uit om te relaxen, terwijl de led-open haard met houten ombouw een ontspannen sfeer creëert.

Het restaurant – The Bell – is een vrijzinnige versie van de traditionele Britse pub, met groene lederen stoelen die door de ruimte kunnen kronkelen en tafels waarop in authentiek Cockney dialect verzen zijn weergegeven. De ruimte wordt sfeervol verlicht door grote goudkleurige armaturen in de vorm van een kerkklok, een verwijzing naar de beroemde kerkklokken van de stad. In contrast hiermee is de centrale pilaar voorzien van een raster met led-pixels dat steeds veranderende bewegende beelden genereert.

Bekijk HIER het designconcept voor nhow London.

Maarten Markus, Managing Director Northern Europe van NH Hotel Group, is zeer enthousiast met deze op aankomende uitbreiding van het nhow-portfolio naar de populaire Britse markt: “De levendige, internationale metropool Londen is de perfecte locatie voor een nhow-hotel. Kosmopolitische steden zijn per definitie dynamisch en brengen voortdurend nieuwe culturele, sociale en artistieke trends voort. Onze nhow-hotels zijn tegelijkertijd een uiting van en een maatstaf voor deze urban dynamiek. nhow London weerspiegelt zowel het industriële verleden als de technologische toekomst van de locatie en wordt een creatieve hotspot voor de omgeving.”

Verwacht het onverwachte

Net als in de andere nhow-hotels kunnen gasten genieten van verrassende, grensverleggende details en services. Architect James Soane van Project Orange legt uit: “nhow London heeft een uniek interieurconcept, dat perfect is afgestemd op de locatie. Kunst en design vertellen een verhaal en prikkelen de zintuigen. Er is een dynamische smeltkroes gecreëerd om gasten te verrassen en te inspireren.” In de kamers zijn kleurrijke stoffen en andere materialen samengevoegd met hedendaagse kunst, waardoor een onvergetelijke versie van Londen ontstaat. Punk ontmoet hightech en graffiti duikt op naast onconventionele afbeeldingen van monarchen uit het verleden.

Uitbreiding van het design- en lifestylemerk nhow

nhow is het stedelijke design- en lifestylemerk van NH Hotel Group. Elk nhow-hotel heeft een unieke eigen identiteit, ontleend aan de stad waarin het hotel is gevestigd. De nhow-hotels van NH Hotel Group zijn in dat opzicht echt baanbrekend te noemen, dankzij de combinatie van stedelijke trends met hedendaagse architectuur en ontwerpen van gerenommeerde trendsetters zoals Matteo Thun (nhow Milano), Rem Koolhaas (nhow Rotterdam/nhow Amsterdam RAI), Karim Rashid (nhow Berlin) en Teresa Sapey (nhow Marseille). Met hun opvallende ontwerp geven nhow-hotels vorm aan hun omgeving en worden ze geliefde hotspots en bestemmingen voor zowel reizigers als de lokale bevolking.

Bij het ontwerpen van nhow-hotels werkt NH Hotel Group samen met Enrique Tellechea, oprichter van het merkadviesbureau The Null, dat het merk nhow top-down opbouwt. In een nhow-hotel is niets voorbestemd. Alles is onverwacht, iconisch, inspirerend en verrassend, van de lobby, gangen en kamers tot de restaurants, vergaderzalen en creatieve ruimtes. De nhow-ervaring is uniek voor elke gast, maar heeft voor iedereen één ding gemeen: de wow-factor. Omdat nhow-hotels gesitueerd zijn in belangrijke stedelijke gebieden die een transformatie ondergaan, ontwikkelen ze zich al snel tot oriëntatiepunten voor zelfontdekking, het experiment en creativiteit.

High-resolution renderings zijn digitaal beschikbaar in onze newsroom.

NH Hotel Group (www.nhhotelgroup.com) is een toonaangevende operator van hotels op stedelijke locaties en een gevestigde multinationale speler. Het bedrijf beheert bijna 350 hotels en ongeveer 55.000 kamers in 28 markten in Europa, Noord- en Zuid-Amerika, Afrika en Azië, waaronder op topbestemmingen als Amsterdam, Barcelona, Berlijn, Bogota, Brussel, Buenos Aires, Boedapest, Düsseldorf, Frankfurt, Londen, Madrid, Mexico-Stad, Milaan, München, New York, Praag, Rome en Wenen.