NH Hotel Group trots op nieuwe culinaire samenwerking in hartje Amsterdam: The Gaia in NH Schiller

302080 nh%20schiller%20the%20gaia%20sleuteloverhandiging 84bcc2 large 1548759647

Amsterdam, 29 januari 2019. Afgelopen vrijdag heeft de sleuteloverdracht van de brasserie in NH Schiller plaatsgevonden tussen Michel Knoester, F&B Director Northern Europe bij NH Hotel Group, Bart van den Hauten, Hotel Director NH Schiller & NH Caransa en horecaondernemer Ferry van Houten. In de Art Deco brasserie van viersterrenhotel NH Schiller, ook wel bekend als jarenlang het decor van de dagelijkse talkshow RTL Late Night, zal zich een nieuw restaurant, bar en lounge vestigen.

“The Gaia in combinatie met het authentieke NH Schiller op het Rembrandtplein vormen de perfectie combinatie voor een fantastische culinaire ervaring. NH Hotel Group is altijd op zoek naar samenwerkingen met succesvolle lokale partners, zoals Ferry van Houten, om op deze manier onze gasten een nog mooiere ervaring te bieden,” aldus Maarten Markus, Managing Director NH Hotel Group.

Naast de vele succesvolle restaurants binnen de hotelketen onder leiding van getalenteerde chefs, zoals Michelinsterrenchefs Chris Naylor en Arturo Dalhuisen, is de nieuwe samenwerking een perfecte toevoeging op het huidige Amsterdamse aanbod.

Gastronomie is één van de speerpunten van NH Hotel Group. De hotelketen opende eerder succesvol het pop-up concept Roomservice at Olof’s, cocktailbar The Tailor en de restaurants Vermeer en The White Room in haar Amsterdamse hotels.

De iconische locatie, en tevens Rijksmonument, in NH Schiller, gebouwd in 1912 ligt aan het  levendige Rembrandtplein, een trekpleister voor zowel Amsterdammers als toeristen.

NH Hotel Group (www.nhhotelgroup.com) is een toonaangevende operator van hotels op stedelijke locaties en een gevestigde multinationale speler. Het bedrijf beheert bijna 350 hotels en ongeveer 55.000 kamers in 28 landen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika, Afrika en Azië, waaronder op topbestemmingen als Amsterdam, Barcelona, Berlijn, Bogota, Brussel, Buenos Aires, Boedapest, Düsseldorf, Frankfurt, Londen, Madrid, Mexico-Stad, Milaan, München, New York, Praag, Rome en Wenen.

Over Ferry van Houten

Nadat Ferry van Houten de hogere hotelschool afrondde, wilde hij in Frankrijk werken. Samen met een vriend sprong hij in de auto en reden ze naar Frankrijk. Hij ging bij alle grote chefs langs om te eten en om te kijken of hij er kon werken. Van Houten: Bij Paul Bocuse werken was geweldig. Na een tijd in Frankrijk te hebben gewerkt, ging van Houten terug naar Nederland. Sinds 1980 is hij eigenaar van restaurant Het Bosch te Amsterdam.