NH Hotel Group’s eerste NH Collection hotel in Antwerpen opent in juli 2019

Groene oase zorgt voor intieme sfeer in NH Collection Antwerp Centre

Antwerpen, 20 februari 2019. Op vrijdag 15 februari jl. hebben toekomstige gasten en relaties kennis kunnen maken met NH Collection Antwerpen Centre. De genodigden konden tijdens deze exclusieve sneak peek proeven, ruiken, zien en horen wat het toekomstige NH Collection Antwerp Centre op het gebied van service, interieur en gastronomie zal bieden. Het publiek kon tevens de in aanbouw zijnde lobby, restaurant, ontbijtruimte, vergaderruimtes en toekomstige hotelkamer bezichtigen.

Maarten Markus, Managing Director Northern Europe bij NH Hotel Group zegt: “Ons premium merk NH Collection groeit. Na Brussel krijgt nu ook Antwerpen een NH Collection hotel. De derde in België en de eerste in de grootste stad van Vlaanderen. Eindelijk, want Antwerpen behoort wat betreft het aantal overnachtingen en aankomsten tot de top drie van bestemmingen in België en trekt zowel verblijfs- als zakelijk toerisme aan. Een uitstekende kans voor ons. NH Collection Antwerp Centre is ons eerste hotel in Antwerpen en een ware toevoeging op het bestaande hotelportfolio van de stad en onze Noord-Europese business unit.”

304439 rendering%20nh%20collection%20antwerp%20center%20reception b3a9c9 original 1550655369

Render: NH Collection Antwerp Centre - Lobby

Uitbreiding van het NH Collection merk

De opening van NH Collection Antwerp Centre, met 186 kamers, verdeeld over 8 verdiepingen, staat gepland voor juli 2019. Het viersterren hotel NH Collection Antwerp Centre behoort tot het premium merk NH Collection van NH Hotel Group, een merk met hotels in iconische gebouwen in grote wereldsteden, zoals Buenos Aires, Madrid, Amsterdam en Berlijn. Antwerpen heeft de laatste jaren een flinke toeristische groei meegemaakt en is zich steeds meer gaan focussen op de luxe reiziger. Daarnaast speelt het hotel in op de vele internationale congressen die plaatsvinden in FMCCA (Flanders Meeting and Convention Centre Antwerp).

Er zijn op dit moment 75 NH Collection hotels wereldwijd, waarvan twee in Brussel. Onlangs heeft NH Collection Valencia Colón haar deuren geopend en later dit jaar staan de openingen van NH Collection Amsterdam Flower Market en NH Collection München Bavaria gepland.

Een groene oase van rust middenin de drukke stad Antwerpen

Met haar luxe design, smaakvolle interieur en een overvloed aan planten is NH Collection Antwerp Centre een groene oase van rust voor zowel toerist als zakenreiziger. Haar hoge raampartijen bieden de hotelgast een wijds uitzicht over zowel het centraal station als over de binnenplaats, het groene hart van het hotel. Deze “urban jungle” zorgt voor een intieme sfeer waar de gasten zich direct comfortabel en geïnspireerd zullen voelen. Het is dé locatie voor een moment van rust na een drukke werk- of reisdag. NH Collection Antwerp Centre is zeer centraal gelegen tegenover het centraal station, dichtbij Antwerpen Zoo, de FMCCA en bovendien goed bereikbaar met de auto.

De architecten van NH Collection Antwerp Centre zijn geïnspireerd door de aantrekkelijke locatie in het oude centrum van Antwerpen. Hierdoor is er een natuurlijke synergie tussen het nieuw gebouwde hotel en de historische panden die in haar directe omgeving ontstaan. Het interieur design is een antwoord op het metropolitaanse karakter van de omgeving. Maarten Markus beleeft het als volgt: “je stapt van een drukke stedelijke omgeving het hotel binnen en ervaart direct de zachte rustgevende atmosfeer door ingetogen kleurgebruik, zoals donkergroene plafonds, messing materialen en warme natuurlijk tinten.”

NH Hotel Group – Press Department Northern Europe

Nathalie Huijbers

PR Manager Benelux

Tel.: +31 (0)6 21280581

OVER NH HOTEL GROUP

NH Hotel Group (www.nhhotelgroup.com) is een toonaangevende internationale hotelketen met bijna 350 hotels in Europa, Noord- en Zuid-Amerika. Vanaf 2019 werkt NH Hotel Group samen met Minor Hotels aan de integratie van de hotelmerken in één uniek bedrijfsportfolio in meer dan 50 landen wereldwijd. Samen heeft de groep een portfolio van meer dan 500 hotels met acht merken: NH Hotels, NH Collection, nhow, Tivoli, Anantara, Avani, Elewana en Oaks.

Meer informatie en afbeeldingen zijn te vinden op nhhotels.pr.co en op onze Social Media profielen.