Arne Heuwekemeijer nieuwe General Manager NH Collection Amsterdam Grand Hotel Krasnapolsky

·      Arne Heuwekemeijer is benoemd tot nieuwe General Manager van

NH Collection Amsterdam Grand Hotel Krasnapolsky en brengt jarenlange ervaring in luxe hotels in Azië met zich mee.

·      Als nieuwe General Manager volgt Heuwekemeijer Herman Klok op, die vanaf december 2018 in functie trad als Regional Director Operations, Amsterdam, Verenigd Koninkrijk en Zwitserland bij NH Hotel Group.

Amsterdam, 31 mei 2019. Arne Heuwekemeijer heet sinds kort zijn eerste gasten officieel welkom in NH Collection Amsterdam Grand Hotel Krasnapolsky. De nieuwe General Manager trad op 20 mei in functie en heeft uitgebreide internationale ervaring in luxe hotels. Na jaren werkzaam te zijn geweest in Azië, waarvan als laatste als General Manager van het vijfsterren Radisson Blu Hotel Shanghai, komt Heuwekemeijer naar eigen zeggen ‘weer thuis’ in Amsterdam. In zijn positie volgt Heuwekemeijer Herman Klok op. Klok vervolgt zijn carrière bij NH Hotel Group als Regional Director Operations Amsterdam, Verenigd Koninkrijk en Zwitserland.

314533 arneheuwekemeijer 18 60e340 original 1559136957

Foto: Arne Heuwekemeijer, General Manager NH Collection Amsterdam Grand Hotel Krasnapolsky

Arne Heuwekemeijer begon zijn loopbaan in Food & Beverage bij diverse vier- en vijfsterrenhotels in Nederland. Tijdens zijn functie bij Hotel Okura Amsterdam werd hem een internationale positie aangeboden. In 2001 verruilde hij zijn positie in F&B Management in Amsterdam voor een positie als Sales Manager in Shanghai. Hier promoveerde hij tot Director International Sales bij het Okura Garden Hotel. Arne heeft altijd de ambitie gehad om voor zijn 40e levensjaar General Manager te worden en dat lukte. Bij Sofitel Hyland Shanghai kreeg hij de kans om de volledige F&B afdeling en de gemeenschappelijke ruimtes opnieuw vorm te geven. De afgelopen tien jaar werkte Arne voor Carlson Hotels. Hier promoveerde hij naar General Manager van het vijfsterren Radisson Blu Hotel Shanghai. Deze functie heeft Arne sinds 2012 bekleed.

Sinds 20 mei verruilde Arne officieel Azië voor ‘thuis’ en is hij aangesteld als de nieuwe General Manager van het 451 kamers tellende NH Collection Amsterdam Grand Hotel Krasnapolsky. “Ik kijk er ontzettend naar uit om zorg te dragen voor mijn gasten en werknemers. Het is een eer om deze positie te mogen vervullen en leiding te geven aan dit iconische vijfsterren hotel op de Amsterdamse Dam, recht tegenover ons Koninklijk Paleis”, aldus Heuwekemeijer. “Samen met mijn medewerkers, zetten we altijd een paar stappen extra voor onze gasten en dragen we bij aan een unieke en plezierige ervaring, zowel in het hotel als in Grand Café Krasnapolsky, Bar The Tailor en Restaurant The White Room*.

Herman Klok, Regional Director Operations, Amsterdam, Verenigd Koninkrijk en Zwitserland bij

NH Hotel Group, is enthousiast om zijn opvolger te ontvangen. “Ik heb Arne leren kennen als een open persoonlijkheid. Een echte Amsterdammer met een goede dosis humor en bovenal de ervaring om dit bijzondere hotel te leiden. Met een gerust hart draag ik mijn werkzaamheden over aan Arne, die onze kwaliteitsstandaard waarborgt en de ervaring van onze hotelgasten naar een nog hoger niveau zal gaan tillen.”

Over NH Collection Amsterdam Grand Hotel Krasnapolsky

NH Collection Amsterdam Grand Hotel Krasnapolsky kent een rijke historie en is bekend tot ver buiten de landsgrenzen. Het pand werd in 1866 gekocht door de heer Krasnapolsky als koffiehuis. Het vijfsterren hotel telt inmiddels meer dan 2.200 m2 evenementenruimte en 451 kamers, waaronder een Royal Suite van 120 m2 met een eigen lift en een adembenemend uitzicht op de Dam, het bekendste plein van Amsterdam. Het ontbijt wordt geserveerd in de monumentale, 19-eeuwse Wintertuin, een bijzondere ruimte met volop natuurlijk daglicht dankzij haar unieke glazen plafond.

NH Hotel Group (www.nhhotelgroup.com) is een toonaangevende operator en manager van hotels op stedelijke locaties en een gevestigde multinationale speler. De hotelketen beheert en managed bijna 350 hotels in Europa en Amerika. Vanaf 2019 werkt NH Hotel Group samen met Minor Hotels aan de integratie van de hotel merken in één uniek bedrijfsportfolio in meer dan 50 landen wereldwijd. Samen heeft de groep een portfolio van meer dan 500 hotels met acht merken: NH Hotels, NH Collection, nhow, Tivoli, Anantara, Avani, Elewana and Oaks.

Meer informatie en afbeeldingen op nhhotels.pr.co en Social Media profielen.