NH Hotel Group organiseert haar eerste wereldwijde vrijwilligersweek

Onder het motto Together with Love lanceerde NH Hotel Group over de hele wereld de eerste vrijwilligersweek van de hotelketen. Het evenement, dat een week duurde, is een wereldwijd initiatief gericht op duurzaamheid en het versterken van de banden met de lokale gemeenschappen van de organisatie. Alle teams werden aangemoedigd om mee te doen. Hiermee heeft NH Hotel Group zich aangesloten bij het vrijwilligersinitiatief dat jaarlijks wordt georganiseerd door Minor International, dat zich net als NH Hotel Group serieus inzet voor maatschappelijk verantwoord ondernemen.

De hele week hebben bijna duizend werknemers als vrijwilliger deelgenomen aan een groot aantal initiatieven, direct door henzelf gekozen en aangestuurd. Medewerkers van de hoofdkantoren in Spanje hebben bijvoorbeeld hand-en-spandiensten geleverd in verschillende gaarkeukens in Madrid, deelgenomen aan een onderzoek naar rivierbescherming, personen met een beperking begeleid bij vrijetijdsactiviteiten en bloed gedoneerd. Op hetzelfde moment waren veel hotelmedewerkers van de Business Unit Northern Europe op pad om zwerfvuil op te ruimen in en langs grachten en in parken in steden als Amsterdam en Berlijn, werden er rugtassen met schoolspullen gevuld voor kinderen van families met weinig geld en tuinen aangelegd bij personen met een beperking. In Zuid-Europa reden medewerkers rond om overgebleven voedsel op te halen, en organiseerden ze schoolbezoeken aan hotels om aan scholieren uit te leggen wat hun dagelijkse werkzaamheden zijn. In Noord- en Zuid-Amerika ten slotte hebben NH-medewerkers geld en voedsel ingezameld voor verschillende lokale non-gouvernementele organisaties). Ook legden zij een biologische moestuin aan, waarvan de producten onder andere aan de Amiguitos Royal Foundation zullen worden geschonken.

Foto links: Plastic Fishing via de organisatie Plastic Whale in de Amsterdamse grachten

Foto rechts: Aanleggen van de tuin bij personen met een beperking

Het programma, waarbij zowel mensen uit het senior managementteam als van de hotels, hoofd- en regiokantoren betrokken waren, werd ontwikkeld in het kader van het Corporate Social Responsibility plan van NH Hotel Group. Dit plan beschrijft de wereldwijde CSR verplichtingen en actiepunten, maakt lokale aanpassing en implementatie mogelijk, zodat elk initiatief goed wordt ingebed in culturele en sociale overwegingen specifiek voor elke locatie waar we als hotelketen actief zijn.

Ramón Aragonés, CEO van NH Hotel Group, vertelt: "We hebben deze week geprobeerd onze kenmerkende toewijding aan een uitstekende dienstverlening naar een niveau hoger te tillen door actief te zijn in onze lokale gemeenschappen en waarde te creëren voor degenen die daar deel van uitmaken. Het initiatief was een succes en we zijn trots op onze teams die al onze verwachtingen qua deelname en betrokkenheid hebben overtroffen.”

Dit initiatief markeert het begin van een vernieuwde cultuur met een focus op corporate citizenship, die

NH Hotel Group gedurende het hele jaar met nieuwe acties verder beoogt te activeren. Het initiatief werd enthousiast verwelkomd door de medewerkers, die ervan genoten hebben zich actief betrokken te voelen bij de inspanningen van het bedrijf op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dankzij dergelijke evenementen zijn ze er trots op dat ze deel uitmaken van een organisatie die oog heeft voor de behoeftes in haar omgeving en daarop inspeelt.

NH Hotel Group, een verantwoordelijk en duurzaam bedrijf

Het bevorderen van buurtwerk is een essentieel element in de strategie van NH Hotel Group en wordt weerspiegeld in het Corporate Social Responsibility plan van de hotelketen voor de periode 2017-2019. Hierin worden de belangrijkste doelstellingen en initiatieven uiteengezet die het bedrijf heeft geformuleerd met betrekking tot haar beleid op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Bij het opstellen van dat plan heeft NH Hotel Group voor het eerst de strategische beleidslijnen van dit initiatief gekoppeld aan de Sustainable Development Goals (SDG's) van de Verenigde Naties. Tegelijkertijd zijn die doelstellingen, dankzij het concept 'Room 4', afgestemd op de bedrijfsactiviteiten van NH Hotel Group en haar belangrijkste stakeholders.

In 2019 is NH Hotel Group blijven werken aan de in het plan gedefinieerde activiteiten en is er tevens een start gemaakt met het opstellen van een nieuwe strategie voor verantwoord ondernemen. Deze zal een van de kernpunten worden van het nieuwe businessplan, na de overname vorig jaar van 94,1% van NH Hotel Group door Minor International. De twee bedrijven werken samen aan de ontwikkeling van een nieuw vijfjarenplan, dat het complementaire karakter van de respectieve bedrijfsmodellen zal benutten.

About NH Hotel Group Northern Europe