James Chaib beste Nederlandse bartender 2019 tijdens de World Class Competition

Bartenders Andrea Boi, Helder Fortes Silva en James Chaib vertegenwoordigden ons land in de finale. Na verschillende uitdagende rondes wist James het publiek en de driekoppige jury te overtuigen van de winst. Hij mag op 25 en 26 september naar Glasgow voor de internationale finale van de World Class Competition, waar bartenders van over de hele wereld strijden om de titel van World Class Bartender of the Year 2019 Worldwide.

321594 james%20chaib%203%20nl bbd8a2 large 1562228156

James Chaib van Bar The Tailor in Amsterdam

Over de Noord Europese Finale van de World Class Competition 2019

Alle Noord-Europese landen organiseerden in mei een halve finale waarbij per land drie finalisten werden verkozen om naar de finale te gaan. De juryleden beoordeelden de kandidaten op techniek, presentatie, creativiteit, smaak en balans. De jury voor de Nederlandse finalisten:

·         Charlotte Halsius - Diageo Reserve Brand Ambassador

·         Fjalar Goud - Isaac Company en voormalig World Class Western Europe winnaar 2012

·         Ingmar Voerman - Bar Industry journalist

De laatste twee rondes van de wedstrijd stonden in het teken van duurzaamheid en snelheid. Tijdens de Bee Conscious proef bedachten bartenders een cocktailconcept rond het behoud van bijen in hun eigen regio. Tijdens de laatste proef kregen de finalisten zeven minuten om zes cocktails te maken die de jury beoordeelde op snelheid, creativiteit en elegantie.

De World Class Competitie is 's werelds grootste bartending wedstrijd met meer dan 10.000 bartenders uit 56 verschillende landen.

Finalisten Northern Europe Finals van de World Class Competition 2019 / Bar The Tailor – NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky

Over NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky

NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky is misschien wel het bekendste hotel van Amsterdam. Het hotel telt 451 kamers, waaronder de 120m2 tellende Royal Suite aan de Damzijde, met privélift en kogelwerend glas, en de Presidential Suite van 100m2. Voor zakelijke gasten biedt het hotel 2200m2 aan meeting- en eventruimte, waaronder de monumentale en bijzondere Wintertuin. Culinaire liefhebbers kunnen voor een uitgebreid gastronomisch aanbod terecht in Grand Café Krasnapolsky, cocktailbar The Tailor en Michelinsterrenrestaurant The White Room by Jacob Jan Boerma (3*Michelin chef).

Meer informatie en afbeeldingen op nhhotels.pr.co en Social Media profielen.