Remco Gerritsen benoemd tot General Manager nhow Amsterdam RAI

Vanaf 2 september 2019 begeleidt Gerritsen de opening van het grootste nieuwbouwhotel van de Benelux. De opening van nhow Amsterdam RAI zal plaatsvinden in het eerste kwartaal van 2020.

·       Gerritsen heeft meer dan 20 jaar internationale ervaring als executive in de hotel- en vastgoedsector in Europa, Rusland en Azië en is een doorgewinterde operationeel leider van grote hotels.

·       Samen met een divers team van 100 gepassioneerde mensen die gastvrijheid hoog in het vaandel hebben staan, zal Gerritsen nhow Amsterdam RAI als “The Culture’s Hub” voor de toerist, zakenreiziger en lokale Amsterdammer tot leven brengen.

328692 hoofdfoto%20persbericht 95aed1 large 1567338658

Foto: Remco Gerritsen, General Manager nhow Amsterdam RAI

2 september 2019 - NH Hotel Group heeft Remco Gerritsen benoemd tot General Manager van nhow Amsterdam RAI om het creatieve hotelmerk in Amsterdam op te zetten. nhow Amsterdam RAI is het tweede nhow-hotel in Nederland en, met 650 kamers en 25 verdiepingen, het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux.

Remco Gerritsen, geboren in Nederland, heeft Hotel Management aan Stenden Hogeschool in Leeuwarden gestudeerd. Na zijn studie startte hij bij KLM als Party & Location Manager, waar zijn carrièrepad in 1997 al snel naar zijn eerste functie in Operations leidde. Het hotelwezen begon te lonken en Gerritsen is voor Golden Tulip gaan werken. Golden Tulip is in 2002 door NH Hotel Group overgenomen, dus Gerritsen is geen onbekende voor de hotelketen. In 2007 verliet Gerritsen

NH Hotel Group voor een internationale carrière in Europa en Azië bij PPHE Hotels, Azimut Hotels, IHG Hotels en Maritim Hotels. Na zijn laatste functie als Director of Operations a.i. bij Maritim start hij nu als General Manager van nhow Amsterdam RAI bij NH Hotel Group.

De out-of-the-box werkhouding en drive voor innovatie en continue verbetering zijn kernfactoren geweest in de benoeming van Remco Gerritsen. Gerritsen kijkt ernaar uit het lifestyle hotelmerk in Nederland uit te breiden. “Om het gebouw kan niemand heen, dankzij het fantastische ontwerp van architectenbureau OMA. Het interieur is ook een lust voor het oog. Het thema ‘The Culture’s Hub’ leeft in in het hele hotel - van lobby tot kamer,” aldus Gerritsen. “Naast dat het hotel een nieuwe hotspot voor toeristen, zakenreizigers en de lokale Amsterdammer is, fungeert het ook als headquarter hotel voor congressen van RAI Amsterdam. Mijn favoriete plek is het driehoekige terras op de 17e verdieping. Vanuit de ene hoek geniet ik van het grandioze uitzicht over de stad, vanuit het andere zie ik het autoverkeer op de A10 de Zuidas passeren. Het derde biedt bij helder weer zelfs zicht op Zandvoort aan Zee.”

Herman Klok, Regional Director of Operations bij NH Hotel Group is ervan overtuigd een goede match te hebben gevonden met Remco Gerritsen als General Manager voor nhow Amsterdam RAI. “Met Remco hebben we een sterke leider in huis gehaald. In voorgaande functies heeft hij bewezen goed met verschillende partners te kunnen samenwerken, een must in deze rol bij een hotel met veel verschillende stakeholders. Daarnaast zal zijn hospitality ervaring in verschillende landen en culturen bijdragen aan de hotelbeleving van de gast.”

Het viersterren nhow Amsterdam RAI, gelegen op het RAI-complex: in de driehoek van de Europa Boulevard, de snelweg A10 en de RAI Amsterdam, opent in het eerste kwartaal van 2020. Voor meer informatie ga naar: www.nhow-hotels.com.

Over nhow hotels:

nhow is het lifestyle merk van NH Hotel Group. Deze iconische hotels zijn ontworpen door onder andere Foster + Partners, OMA (opgericht door Rem Koolhaas), Karim Rashid, Sergei Tchoban en Matteo Thun. Alles in een nhow-hotel is inspirerend en verrassend. Van de hal naar de kamers, de lobby, de restaurants, de gangen en de vergaderzalen. De nhow-ervaring is uniek voor elke gast, maar heeft de 'wow'-factor gemeen. nhow-hotels zijn gelegen in belangrijke creatieve steden en passen zich, net als een kameleon, aan aan haar omgeving.