HET ICONISCHE MERK NHOW VAN NH HOTEL GROUP OPENT IN 2021 EEN NIEUWE VESTIGING BOVEN OP EEN BUNKER IN HAMBURG

- Voorbestemd om een van Europa's meest inspirerende hotels te worden -

• NH Hotel Group heeft de aanbesteding gewonnen voor de exploitatie van een nieuw hotel dat wordt gebouwd op het dak van de schitterende St. Pauli Bunker in Hamburg. Het wordt het derde van het lifestyle merk nhow in Duitsland.

nhow Hamburg is een van de zeven nieuwe vestigingen die in de planning staat. Drie van de geplande nieuwe hotels – in Londen, Amsterdam en Brussel – openen hun deuren in 2020

Hoofddorp, 1 oktober 2019 – NH Hotel Group heeft de aanbesteding gewonnen voor de exploitatie van het hotel dat boven op de prachtige St. Pauli Bunker in Hamburg wordt gebouwd. Het hotel krijgt 136 kamers, een bar, een café en een restaurant. De opening staat gepland voor medio 2021.

De onderscheidende factor waardoor de verhuurder EHP Erste Hanseatische Projektmanagement GmbH en projectontwikkelaar Matzen Immobilien GmbH & Co. KG hebben gekozen voor NH Hotel Group, was het allesomvattende voorstel van de hotelketen, met plannen die naadloos aansluiten bij de creatieve scene in het Schanzenviertel in de wijk St. Pauli.

Het hotel op de midden in de stad gelegen bunker, zal vijf verdiepingen tellen en worden gebouwd in de vorm van een piramide waarin de hotelkamers worden gehuisvest. Een van de meest opvallende kenmerken van het project zijn de plannen voor de groenstructuur, in het bijzonder de spectaculaire daktuin, die in Duitsland naar alle waarschijnlijkheid enig in zijn soort zal zijn. Het hotel gaat een fantastisch panorama bieden, met uitzicht op de Elbphilharmonie in de stad en een slingerend, lommerrijk wandelpad rondom de bunker.

331055 rendering bunker%20st.pauli 2d3ddc large 1568876187

Aankomende nhow-openingen

NH Hotel Group blijft zich strategisch focusen op het nhow-concept, zoals blijkt uit de zeven nieuwe vestigingen die in de planning staan voor Rome, Amsterdam, Brussel, Frankfurt, Santiago de Chile, Lima en Hamburg en die de komende drie jaar allemaal hun eerste gasten welkom zullen heten. De groep heeft al nhow-hotels geopend in Milaan, Rotterdam, Berlijn en Marseille; de eerstvolgende opening is die van het nhow-hotel in Londen, gepland voor januari 2020.

Om nhow in de Britse hoofdstad te verwelkomen, verleende Oost-Londen een tijd 'onderdak' aan een enorme, acht meter lange, kleurrijke kameleon, het dier dat symbool staat voor het merk. Slechts een paar meter bij het nieuwe hotel vandaan, op de Truman Tower, was de opvallende kameleon het perfecte voorbeeld van het experimentele en disruptieve karakter dat nhow kenmerkt. De ongewone en opvallende kameleoninstallatie gaat nu op reis en is de komende jaren te bewonderen in alle steden waar een nieuw nhow-hotel wordt ontwikkeld.

333155 nhow%20chameleon 04e817 large 1569934898

nhow, vergelijkbaar met een kameleon

nhow is het lifestyle-merk van NH Hotel Group. Alle nhow-hotels hebben hun eigen karakter, geïnspireerd door de omgeving waarin zij liggen. NH Hotel Group streeft ernaar nieuw territorium te verkennen met haar nhow-hotels, die een combinatie zijn hedendaagse van architectuur, stedelijke trends en ontwerpen van beroemde namen zoals Matteo Thun (nhow Milan), OMA founded by Rem Koolhaas (nhow Rotterdam/nhow Amsterdam RAI), Karim Rashid (nhow Berlin) en Teresa Sapey (nhow Marseille) en stedelijke trends. Dankzij hun opvallende ontwerpen zijn de nhow-hotels trendsetters op hun respectieve locaties en ontwikkelen ze zich tot populaire bestemmingen en ontmoetingsplaatsen voor zowel reizigers als de lokale bevolking.

Bij het bedenken van het ontwerpconcept voor elk nieuw nhow-hotel werkt NH Hotel Group samen met Enrique Tellechea, oprichter van het merkadviesbureau The Null, dat top-down werkt aan de ontwikkeling van het nhow-merk. Niets staat van tevoren vast in een nhow-hotel. Alles is onverwacht, iconisch, inspirerend en verrassend, van de lobby's, kamers en gangen tot de restaurants, gangen, vergaderzalen en creatieve ruimtes. Elke gast kan genieten van zijn of haar eigen persoonlijke ervaringen, maar met één gemeenschappelijk punt: de wow-factor! Gelegen in toonaangevende stedelijke gebieden die volop aan het transformeren zijn, worden de nhow-hotels al snel als oriëntatiepunten voor zelfontdekking, experiment en creativiteit.

Over de St. Pauli Bunker

De bunker aan de Feldstraße werd in 1942 in slechts driehonderd dagen gebouwd, waarbij ook gedwongen arbeid werd ingezet. Aanvankelijk was de bunker in de eerste plaats bestemd voor de opstelling van luchtafweergeschut. Daarnaast was de St. Pauli Bunker ook een propagandaproject van het naziregime. Tijdens de Tweede Wereldoorlog bood het luchtafweergeschut tienduizenden Hamburgers bescherming tegen geallieerde luchtaanvallen. Inmiddels is de St. Pauli Bunker al lange tijd de thuisbasis van bedrijven uit de media-, cultuur- en creatieve sector, en dat zal ook nadat het hotel op het dak is gebouwd het geval zijn.