nhow Amsterdam RAI verwelkomt belangrijke eerste gasten

Crew Fest biedt werknemers bijzondere kennismaking met iconisch hotel

338209 img 68 210897 ff2c6a large 1573737591

Amsterdam, 14 november. In het eerste kwartaal van 2020 opent nhow Amsterdam RAI haar deuren. Dit spraakmakende hotel gelegen naast RAI Amsterdam beschikt over 650 kamers en is daarmee het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux. Dit vraagt om hospitality toptalenten die een essentiële bijdrage leveren aan het verblijf van de gasten. Om het juiste personeel te vinden met de gastvrije nhow attitude, opende nhow Amsterdam RAI op 11 november 2019 speciaal haar deuren voor een rondleiding als onderdeel van het nhow Crew Fest. 300 geïnteresseerden schreven zich vooraf in via de speciale website. Ze waren in de gelegenheid om kennis te maken met het gebouw, de nhow merkervaring, de toekomstige collega’s en de beschikbare vacatures. Zo was er een cocktailpresentatie geïnspireerd op de zes windstreken, kon men speeddaten met het nhow team en was er een food demonstratie gebaseerd op de fusion gerechten. Het event werd gehost bij het naastgelegen Strandzuid. General Manager nhow Amsterdam RAI Hermann Spatt verzorgde de meet & greet met de high potentials waarvan de gelukkigen met een getekend contract de deur uitliepen. nhow Amsterdam RAI opent haar deuren aan het begin van 2020. “Het onboarden van de crew voor ons hotel is zeer succesvol gestart. Wij kijken er nu al naar uit om samen met onze creatieve, internationale en service-gerichte crew al onze gasten te verwelkomen”, aldus een enthousiaste Spatt. Solliciteren kan via deze link.

338211 img 127 433182 d1b915 large 1573737626

The Culture’s Hub

Het befaamde Architectenbureau OMA is verantwoordelijk voor het architectonisch ontwerp van nhow Amsterdam RAI. Het iconische gebouw, wijzend in verschillende windrichtingen, symboliseert de smeltkroes van de stad Amsterdam. Het is de plek waar hedendaagse kunst, design, gastronomie en culturele uitingen samenkomen. nhow Amsterdam RAI wordt ‘The Culture’s Hub’ voor toeristen, zakenreizigers en lokale Amsterdammers en fungeert tevens als headquarter hotel voor congressen van RAI Amsterdam. Het interieurdesign is ontworpen door NEXT Architects in samenwerking met GLG/MVSA Architects die ook de andere hotels uit de nhow portfolio heeft voorzien van een spectaculair interieur.

338212 img 159 471133 e12662 large 1573737630

Sleep, meet & greet

Het hotel heeft 6 verschillende kamerdesigns en 4 verschillende kamertypen die zijn geïnspireerd op de 6 zijden van het gebouw: Zuid, Oost, Noord, Zuidwest, Zuidoost en Noordwest. Designinvloeden van over de hele wereld creëren een spannende mix van kleuren en patronen in het kamerdesign van 650 hotelkamers. De kamerhoge ramen bieden een adembenemend uitzicht op Amsterdam.nhow Amsterdam RAI biedt een unieke locatie voor meetings en events, met negen verschillende vergader/event ruimtes op de 23e etage, inclusief een waanzinnig uitzicht over Amsterdam. In de cirkelvormige lobby op de eerste etage bevindt zich de lounge waar gasten kunnen werken en contacten kunnen leggen.

338210 img 88 840961 6db772 large 1573737599

Locatie

Het viersterren nhow Amsterdam RAI is het tweede nhow-hotel in Nederland en met 650 kamers verdeeld over 25 verdiepingen het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux. Het hotel is gelegen op het RAI-complex: in de driehoek van de Europa Boulevard, de snelweg A10 en de RAI Amsterdam. Door de gunstige locatie naast het congrescentrum RAI Amsterdam, de goede bereikbaarheid met Schiphol Airport en een snelle toegang tot het centrum van Amsterdam is het erg aantrekkelijk voor zowel zakelijke als leisure gasten.

NH Hotel Group is een gevestigde multinationale speler en een toonaangevende operator van hotels op stedelijke locaties in Europa en Amerika, waar het meer dan 350 hotels exploiteert. Sinds 2019 werkt de onderneming samen met Minor Hotels aan de integratie van hun hotelmerken onder één overkoepelend bedrijfsmerk met aanwezigheid in meer dan vijftig landen over de hele wereld. Samen bezitten de twee concerns een portfolio van ruim 500 hotels, opgebouwd rond acht merken: NH Hotels, NH Collection, nhow, Tivoli, Anantara, Avani, Elewana en Oaks.

Over nhow hotels

nhow Amsterdam RAI behoort tot het onconventionele merk ‘nhow’, het lifestyle merk van NH Hotel Group. Deze iconische hotels hebben ieder een uitzonderlijk design, ontworpen door gerenommeerde architecten. Na de succesvolle opening van nhow Rotterdam in 2014 werkt NH Hotel Group voor de tweede keer samen met OMA (Office for Metropolitan Architecture), opgericht door de bekende architect Rem Koolhaas.Het merk nhow staan garant voor een inspirerende en verrassende beleving doorvertaald in alle ruimten; de lobby, de restaurants, de kamers, de gangen en de vergaderzalen. De nhow ervaring is uniek voor elke gast, maar heeft de 'wow'-factor gemeen. nhow hotels zijn gelegen in grote, creatieve steden en passen zich aan, net als een kameleon, aan haar omgeving. Inmiddels zijn Berlijn, Marseille, Milaan, Rotterdam en binnenkort ook Amsterdam, Londen, Hamburg, Brussel en Frankfurt een nhow hotel rijker.