NH HOTEL GROUP TEKENT EEN OVEREENKOMST VOOR DE EXPLOITATIE VAN ACHT TOONAANGEVENDE HOTELS UIT HET VOORMALIGE BOSCOLO GROUP PORTFOLIO

NH Hotel Group versterkt haar samenwerking met Covivio en voegt meer dan 1000 hotelkamers aan haar premium hotelportfolio toe

NH Hotel Group is met Covivio, een van de grootste spelers op de Europese vastgoedmarkt, een samenwerking aangegaan voor de exploitatie van een uniek portfolio van acht luxehotels. De hotels bevinden zich op toplocaties in Boedapest, Florence,  Nice,  Praag, Rome en Venetië.

Het portfolio bevat iconische hotels zoals Palazzo Naiadi in Rome, Carlo IV in Praag, Plaza in Nice en NY Palace in Boedapest. NH Hotel Group gaat de hotels runnen op basis van een langdurige huurovereenkomst waarin een variabele huurprijs met een gegarandeerd minimum, een 'shortfall cap'-constructie en een verlengingsoptie voor NH Hotel Group zijn opgenomen.

De meeste van deze hotels worden onderdeel van de merken Anantara Hotels & Resorts en NH Collection. De rebranding vindt plaats na afronding van herpositioneringswerkzaamheden die Covivio de komende maanden in alle panden gaat uitvoeren.

Madrid, 6 januari 2020 - NH Hotel Group heeft een overeenkomst gesloten met Covivio, een van de grootste vastgoedbeheerders in Europa. Met deze overeenkomst breidt NH Hotel Group haar premium hotelaanbod uit, versterkt zij haar marktleiderspositie in Italië en vergroot zij haar marktaandeel in de Franse en Oost-Europese hotelmarkt.

Na de overname door Covivio van acht premium hotels die voorheen onderdeel waren van de Boscolo Group, zijn de vastgoedbeheerder en NH Hotel Group overeengekomen dat NH Hotel Group deze hotels gaat runnen. De hotelketen en Covivio hebben een langdurige huurovereenkomst getekend, waarin een variabele huurprijs met een gegarandeerd minimum en een 'shortfall cap'-constructie zijn opgenomen. De overeenkomst heeft een aanvankelijke looptijd van vijftien jaar en biedt NH Hotel Group de mogelijkheid om de looptijd te verlengen met een periode van vijftien jaar. Naar verwachting zal de transactie halverwege 2020 zijn afgewikkeld. De overdracht van de hotels vindt plaats op de afsluitdatum, behalve voor de hotels in Florence en Nice. Deze twee hotels ondergaan momenteel een volledige renovatie en de overdracht van deze hotels wordt daarom verwacht in respectievelijk juni 2020 en januari 2021.

Na de integratie van NH Hotel Group en Minor Hotels zien we deze samenwerking als een zeer belangrijke mijlpaal in onze gezamenlijke ambitie om in Europa het luxe merk Anantara Hotels & Resorts  verder uit te breiden. Daarnaast laat deze transactie zien dat we werk maken van onze strategie om NH Collection-gasten nog beter van dienst te zijn, door nieuwe hotels en bestemmingen aan te bieden”, laat Ramón Aragonés, CEO van NH Hotel Group, weten. Deze overeenkomst versterkt de samenwerking tussen Covivio en NH Hotel Group. Onze samenwerking begon in 2014 en heeft inmiddels geleid tot transacties in Nederland en Duitsland die voor beide partijen gunstig hebben uitgepakt.

Met de voormalige Boscolo-hotels in Boedapest, Florence, Nice, Praag, Rome en Venetië voegt NH Hotel Group 1115 kamers toe aan haar snelgroeiende premium hotelaanbod. Het portfolio bestaat uit zes vijfsterren- en twee viersterrenhotels en bevat flagship hotels zoals Palazzo Naiadi in Rome, Plaza in Nice, Carlo IV in Praag en New York Palace in Boedapest. De hotels liggen in populaire bestemmingen en zijn centraal gelegen. Ze worden onderdeel van het luxe hotelmerk Anantara Hotels & Resorts en het premium hotelmerk NH Collection. Deze rebranding vindt geleidelijk plaats. Op dit moment is Covivio in alle hotels omvangrijke werkzaamheden aan het doorvoeren, die veel potentie bieden voor groei op middellange termijn.

Iconische hotels in topbestemmingen

341394 statistiek%20boscolo 218d42 large 1578308771

Disclaimer

*Dit persbericht is uitsluitend voor communicatiedoeleinden vertaald. Bij eventuele verschillen tussen het oorspronkelijke (Engelstalige) persbericht en deze vertaling is het oorspronkelijke persbericht altijd doorslaggevend.

About NH Hotel Group Northern Europe