Amsterdam is een icoon rijker: nhow Amsterdam RAI is open

Hotel is veelbesproken nieuwe hotspot voor zakenreizigers, toeristen en Amsterdammers

10 januari 2020 Zowel in Amsterdam als in de wereldwijde reis- en hotelbranche werd er enthousiast uitgekeken naar de opening van nhow Amsterdam RAI. Op 10 januari is het tweede nhow hotel in Nederland geopend. General Manager Hermann Spatt verwelkomde persoonlijk de eerste gasten.

The Culture’s Hub

nhow Amsterdam RAI is de nieuwe sociale en multiculturele hub van Amsterdam. Hermann Spatt legt uit: “Bij nhow vinden wij dat een hotel een bruisende hotspot moet zijn in een stad; een kruispunt van mensen, ideeën, kunst, gastronomie en culturele avonturen. Wij richten ons op toeristen, zakelijke reizigers en Amsterdammers. Het interieur design van het nu al iconische gebouw symboliseert de culturele smeltkroes die Amsterdam al ruim 400 jaar is. We nodigen iedereen uit om langs te komen en nhow zelf te ervaren.”

342052 nhowamsterdamrai superior room 1 342172 large 1578670252

Foto: nhow Amsterdam RAI, Superior Room, Zuid

342050 nhowamsterdamrai bathroom 1.jpg e5d6e0 large 1578670251

Foto: nhow Amsterdam RAI, Badkamer

Multicultureel en multifunctioneel

nhow Amsterdam RAI heeft zes verschillende kamerdesigns en vier verschillende kamertypen. In de 650 hotelkamers en openbare ruimtes creëren invloeden uit de hele wereld een spannende mix van kleuren en patronen. Zes unieke kamerontwerpen zijn geïnspireerd op de zes richtingen waarnaar de hoeken van het gebouw wijzen: Zuid, Oost, Noord, Zuidwest, Zuidoost en Noordwest.

Het hotel is een unieke locatie voor meetings en events, met negen verschillende ruimtes op de 23ste etage die een waanzinnig uitzicht over Amsterdam bieden. Het hotel is perfect voor exposanten, organisatoren en bezoekers van nationale en internationale evenementen in RAI Amsterdam.

342051 nhowamsterdamrai restaurant 41294d large 1578670251

Foto: nhow Amsterdam RAI, Restaurant

In de lounge op de eerste etage kunnen zowel internationale gasten als locals werken en netwerken. THE ENTOURAGE GROUP lanceert op de bovenste verdieping op 91 meter hoogte een Kitchen & Bar en Lounge & Bar met een panoramisch uitzicht over de stad. Het hotel ligt op het RAI-complex, in de driehoek van de Europa Boulevard, de ringweg A10 en RAI Amsterdam. Schiphol Airport is tien minuten met de auto of trein en met de tram sta je binnen zes minuten op het Dam plein.

Uitbreiding van nhow in Noord Europa

Het is een bruisende start van 2020 voor Maarten Markus, Managing Director Northern Europe van NH Hotel Group: “We zijn tien dagen in het nieuwe jaar en openen dit jaar al ons tweede nhow hotel. nhow London opende op 2 januari en het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux, nhow Amsterdam RAI, volgt vandaag. We leggen de lat hoog om gasten ervaringen met een twist te bieden, in dit geval letterlijk met het 91 meter hoge gebouw. Ik ben erg trots dat we zakenreizigers en toeristen twee splinternieuwe, buitengewone hotels kunnen aanbieden.”

Volgens planning zullen meer hotels van het lifestyle merk in de komende drie jaar worden geopend, waaronder nhow Brussels, nhow Frankfurt, nhow Hamburg en nhow Lima.

Headquarter hotel van RAI Amsterdam

Het hotel is perfect voor organisatoren, exposanten en bezoekers van nationale en internationale evenementen in RAI Amsterdam. Maurits van der Sluis, COO van RAI Amsterdam, voegt daaraan toe: “Als multiculturele hotspot zal het hotel de thuisbasis zijn voor organisatoren, exposanten en bezoekers van nationale en internationale evenementen. Hiermee versterkt RAI Amsterdam haar concurrentiepositie op de internationale beurs- en congresmarkt en voegt iets bijzonders toe aan de stad Amsterdam.”

Ga voor meer info naar nhow-hotels.com/en/nhow-amsterdam-rai. Hier vind je een time-lapse video van de bouw van het hotel.