NIEUWE GENERAL MANAGERS VOOR DRIE AMSTERDAMSE NH COLLECTION HOTELS

Hoofddorp, 5 februari 2020 – Drie NH Collection hotels zijn het jaar 2020 begonnen onder nieuwe leiding. Ludo de Jong heeft het roer overgenomen in NH Collection Barbizon Palace, Christian Rothbauer in

NH Collection Doelen en Marije Veenhoven neemt NH Collection Amsterdam Flower Market onder haar hoede. Allen waren zij al werkzaam voor het NH Collection merk bij NH Hotel Group.

344791 ludo%20de%20jong 80ef1a large 1581007279

Ludo de Jong, General Manager NH Collection Barbizon Palace

Ludo is een hotelier in hart en nieren. Nadat hij jarenlang in verschillende internationale hotels werkzaam is geweest, maakte hij de overstap naar NH Hotel Group om als Director of Food & Beverage in

NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky aan de slag te gaan. Ludo was nauw betrokken bij de renovatie van het prestigieuze hotel. Binnen een jaar werd hij hier benoemd tot Assistent General Manager. Hij vervolgde zijn weg als directeur bij NH Collection Eindhoven Centre, waarmee hij het eerste NH Collection hotel buiten de hoofdstad op de kaart heeft gezet. Na onder meer het behalen van een vijfde ster binnen een jaar na opening, keert hij terug naar waar het allemaal begon om het legendarische NH Collection Barbizon Palace onder zijn hoede te nemen.

NH Collection Barbizon Palace is een uniek hotel in Amsterdam, gelegen tegenover het centraal station. Het hotel bestaat uit een aantal samengevoegde 17e-eeuwse herenhuizen met sfeervolle kamers. Daarnaast beschikt het hotel over een buitengewone evenementenlocatie in 15e- eeuwse kapel, genaamd “Olof’s”.

344793 20190409 christianrothbauer 0002 cfa929 large 1581007564

Christian Rothbauer, General Manager NH Collection Doelen

De Beierse Christian begon zijn carrière in luxe hotels op verschillende plekken in de wereld: zo werkte hij ondere anderen in het historische Bayerischer Hof in München en het Waldorf Astoria in New York. Hij begon in 2015 voor NH Hotel Group in Wenen bij NH Collection Wien Zentrum als Assistent General Manager en was nauw betrokken bij het pre-opening proces, alsmede de rebranding en commerciële strategie. Vorig jaar kwam hij naar Nederland om aan de slag te gaan in Amsterdam als hoteldirecteur van het nieuwe NH Collection Amsterdam Flower Market. Nu staat hij aan het hoofd van NH Collection Doelen, waar hij met zijn ervaring in historische, iconische hotels perfect past.

NH Collection Doelen is een stukje geschiedenis in Amsterdam: het is één van de oudste 5-sterren hotels van de stad. Vele koninklijke en legendarische gasten hebben hier overnacht, waaronder keizerin Elisabeth van Oostenrijk, naar wie ook de Sissi suite vernoemd is. Daarnaast heeft het meesterwerk van Rembrandt “De Nachtwacht” ooit aan de muur gehangen in het hotel.

344792 marije veenhoven 6847e2 large 1581007306

Marije Veenhoven, General Manager NH Collection Amsterdam Flower Market

Marije maakte haar start bij NH Hotel Group in NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky in Amsterdam. Hier werkte zij als Front Office Manager en later als Director of Rooms. Marije is met recht een Amsterdam deskundige te noemen: vrijwel haar hele carrière speelde zich af in de Nederlandse hoofdstad. Met haar veelvuldige ervaring in hotellerie werd zij in 2016 benoemd tot directeur van

NH Collection Doelen. Begin dit jaar werd zij aangesteld als General Manager van

NH Collection Amsterdam Flower Market.

In 2019 is NH Collection Amsterdam Flower Market compleet gerenoveerd. Het spectaculaire interieur  verwijst naar het kosmopolitische en diverse karakter van de hoofdstad en de naastgelegen Bloemenmarkt.

-Einde persbericht-

Met ruim 350 hotels is NH Hotel Group een internationale speler en toonaangevende operator van hotels in Europa en Amerika. Sinds 2019 werkt NH Hotel Group samen met Minor Hotels aan de integratie van hun hotelmerken onder één overkoepelend bedrijfsmerk dat inmiddels in meer dan vijftig landen over de hele wereld vertegenwoordigd is. Samen hebben de twee groepen meer dan 500 hotels in hun portefeuille, die in acht merken zijn ondergebracht: NH Hotels, NH Collection, nhow, Tivoli, Anantara, Avani, Elewana en Oaks.

Voor informatie en beeldmateriaal kunt u terecht op nhhotels.pr.co en onze Social Media profielen.

Over NH Collection

NH Collection is het premium merk van NH Hotel Group met hotels in iconische gebouwen in wereldsteden zoals Amsterdam, Berlijn, Brussel, Buenos Aires en Madrid. Er zijn 83 NH Collection hotels op 53 bestemmingen wereldwijd. Deze hotels hebben hun authentieke karakter behouden en  zorgen voor een fascinerende hotelervaring. NH Collection hotels bieden meer dan zomaar een hotelervaring. De hotels zijn doordacht ontworpen voor diegenen die het beste uit hun verblijf willen halen en onvergetelijke momenten willen beleven. Of het nu is voor een zakenreis of een stedentrip, voor een uitgebreide fine dining ervaring of hoogstaande lunch, een relaxmoment of een vergadering, de hotels van NH Collection bieden inspirerende, veelzijdige en stimulerende locaties voor maximale creativiteit en plezier.

Voor meer informatie :

Nathalie Huijbers