HET EERSTE NH COLLECTION HOTEL IN NOORD-AMERIKA: NH COLLECTION NEW YORK MADISON AVENUE OPENT IN APRIL 2020 MIDDENIN MANHATTEN HAAR DEUREN

• Het eerste NH Collection hotel van NH Hotel Group in Noord-Amerika ligt in Manhattan en is geïnspireerd op het 'gouden tijdperk van de reclame' van Madison Avenue

• Gelegen in het hart van de ‘Big Apple’ biedt NH Collection New York Madison Avenue 288 kamers met een schitterend uitzicht over de beroemdste skyline van de wereld

• Het culinaire aanbod van het hotel bestaat uit een chique cocktailbar afgestemd op de vibe van de stad en een origineel thee en cocktailconcept genaamd Suite & Tea

Madrid/Hoofddorp, 19 februari 2020. Na twee jaar wachten maakt Manhattan zich op om een nieuwkomer te verwelkomen in het hotelaanbod van de Big Apple. NH Collection New York Madison Avenue, het eerste hotel van NH Hotel Group in Noord-Amerika, opent in april haar deuren. Het pand is omgetoverd tot een hotel dat haar gasten meeneemt op een reis terug in de tijd naar een van de meest markante periodes uit de geschiedenis van Gotham.

Het hotel is gevestigd in een gebouw geïnspireerd op de Renaissance Revival-architectuur uit 1920 en straalt pracht, creativiteit en het tumult van het gouden tijdperk van de reclame uit. Dankzij NH Collection New York Madison Avenue kunnen gasten genieten van de ambiance van Madison Avenue in de jaren '50 en tegelijkertijd profiteren van alle gemakken van vandaag de dag.

De stijl van het interieur is duidelijk Europees, met een vleugje eclectische elegantie. Die nostalgische sfeer zet zich voort in de gemeenschappelijke ruimten van het etablissement, ontworpen om inspirerende ervaringen op te doen. Warme kamers met uitnodigende open haarden, comfortabele ruimten om uit te rusten en serene maar levendig ingerichte werkruimten zijn slechts enkele charmes van de lobby.

Omgeven door de meest iconische wolkenkrabbers in de skyline van New York, bieden vrijwel alle 288 hotelkamers een prachtig uitzicht op de stad. Vanaf het terras van de presidentiële suite kijkt de hotelgast uit over het Empire State Building. Zowel de suites als de deluxe kamers zijn ingericht met elegant houten meubilair en uitgerust met uitstekende voorzieningen die aan de hoogste normen van comfort voldoen. Boekingen zijn nu al mogelijk via de website van NH Collection.

346372 v nh collection madison avenue ny 090%20%281%29 a92541 large 1582106070

Hugo Rovira, Managing Director bij NH Hotel Group voor Zuid-Europa en de VS, zei: “Deze opening in New York betekent een nieuwe mijlpaal en we zijn dan ook heel erg blij. Met de introductie van ons luxe merk NH Collection hebben we onze positionering in de stad verhoogd. Het nieuwe NH Collection New York Madison Avenue belichaamt de geest van dit hotelmerk in de breedste zin van het woord: uitzonderlijke aandacht voor detail, eersteklas dienstverlening, innovatieve toonaangevende producten en technologie van de volgende generatie, en dat alles in combinatie met een ongeëvenaarde ervaring.”

NH Collection streeft er onophoudelijk naar een aantrekkelijke inspiratiebron te zijn voor gasten die tijdens hun verblijf. Om die reden zijn NH Collection hotels van NH Hotel Group altijd in fantastische, ideaal gelegen delen van de stad te vinden, midden in de meest elegante en eclectische buurten. NH Collection New York Madison Avenue ligt dicht bij de bezienswaardigheden die New York tot een van de top tien bestemmingen ter wereld maken.

Behalve dat de locatie het ideale startpunt is om naar trekpleisters zoals Grand Central Station, Times Square, Bryant Park en Broadway te wandelen, is het hotel ook op slechts een paar minuten loopafstand van levendige buurten zoals de exclusieve wijk NoMad gelegen. In de directe omgeving bevinden zich enkele van de meest modieuze boetieks van Madison Avenue, evenals winkelcentra zoals Saks 5th Avenue, Bloomingdale's en Macy's Herald Square.

346370 rbs nh collection madison avenue ny 091%20%281%29 444616 large 1582105983

Voor NH Hotel Group is het van cruciaal belang dat haar gasten kunnen genieten van een unieke ervaring, gekenmerkt door kleine, onverwachte details die net dat verschil maken en de NH Collection ervaring maken tot echt iets unieks. Om ervoor te zorgen dat haar gasten optimaal gebruik kunnen maken van de eindeloze mogelijkheden die New York biedt, is in NH Collection New York Madison Avenue straks ook een deskundige Guest Relations Manager werkzaam die de gast in elke behoefte kan voorzien.

NH Collection hotels onderscheiden zich door een creatief, gezond en premium gastronomie-aanbod. Het nieuwe hotel brengt gasten in de verleiding om in authentieke Manhattan-stijl te socializen in de chique cocktailbar, genietend van zorgvuldig gemixte, overheerlijke gastronomische creaties. Gasten van NH Collection New York Madison Avenue krijgen kunnen een nieuwe manier van high tea-en ervaren in de exclusieve Suite & Tea-kamer van het hotel: een comfortabele ruimte speciaal ingericht om diverse soorten eersteklas infusies van over de hele wereld uit te proberen. Hier proef je ook de originele Tea Gin & Tonic, vergezeld van heerlijke zoete en hartige snacks

-Einde persbericht-

Over NH Collection hotels

NH Collection is het premium merk van NH Hotel Group met hotels in iconische gebouwen in wereldsteden zoals Amsterdam, Berlijn, Brussel, Buenos Aires en Madrid. Er zijn 82 NH Collection hotels op 53 bestemmingen wereldwijd. Deze hotels hebben hun authentieke karakter behouden en zorgen voor een fascinerende hotelervaring. De hotels zijn doordacht ontworpen voor diegenen die het beste uit hun verblijf willen halen en onvergetelijke momenten willen beleven. Of het nu is voor een zakenreis of een city trip, voor een relaxmoment of een vergadering, de hotels van NH Collection bieden inspirerende, veelzijdige en stimulerende locaties voor maximale creativiteit en plezier.

Nathalie Huijbers

PR & Communication Manager Benelux