Artistieke kameleon brengt kleurrijke ode aan opening nhow Amsterdam RAI

Een kleurrijke, 8 meter lange belichaming van het merk nhow maakt driedaagse grachtentoer door Amsterdam

·       Grensverleggend, drijvend kunstproject brengt een ode aan Amsterdam,

nhow Amsterdam RAI en het nhow-merk

·       De nhow kameleon is de belichaming van het nhow-merk: een kleurrijk, 8 meter lang kunstwerk dat zich net als nhow-hotels aanpast aan zijn omgeving

·       Op woensdag 26 februari arriveert de kameleon in Amsterdam voor een driedaagse grachtentoer door de stad

·       De kameleon eindigt zijn bijzondere reis op het terras op de 10de verdieping van nhow Amsterdam RAI

Amsterdam, 26 februari 2020 – Ieder nhow-hotel is inspirerend, verrassend en past zich als een kameleon aan zijn omgeving aan. Zo heeft nhow Berlin het thema muziek, nhow Milan het thema mode. Op woensdag 26 februari kwam de belichaming van het nhow-merk in Amsterdam aan: een kleurrijke, 8 meter lange kameleon. Tijdens een driedaagse grachtentoer zal deze unieke drijvende brand ambassador langs Amsterdamse hotspots als de Hortus Botanicus, het Paleis op de Dam en Artis varen. Met zijn imposante voorkomen draagt de kameleon de bijzondere merkwaarden van nhow uit: zelfontdekking, verandering en creativiteit. Daarnaast legt hij op ludieke wijze het accent op het recent geopende nhow Amsterdam RAI, dat de gebruikelijke hotelervaring naar een heel nieuw niveau tilt.

Fotogeniek kunstobject

Het bijzondere is dat de kameleon niet alleen fantastisch is om te zien, maar dat hij ook een kans biedt op een gratis overnachting in nhow Amsterdam RAI. Door foto’s van en met de kameleon op Instagram en Facebook te delen met #CHANGEnhow maakt men kans op geweldige prijzen. De nhow kameleon pauzeert zijn reis op het terras op de 10de verdieping van nhow Amsterdam RAI. Totdat hij naar de volgende stad afreist, vormt hij een uniek en kleurrijk accent op het iconische gebouw aan de A10.

Hqdefault

Speciale Chameleon Cocktail

Ter gelegenheid van de komst van de kameleon is er een speciale cocktail gelanceerd. De Chameleon Cocktail is gemaakt door James Chaib van Bar The Tailor (in 2019 verkozen tot Beste Barman van Nederland door World Class). De Chameleon Cocktail is net zo veranderlijk als het nhow-merk en bestaat uit bier doordrenkt met kardemom, suiker en afgetopt met onder meer tonic water. Deze veelzijdige cocktail is te proeven in de bar van nhow Amsterdam RAI en is ook verkrijgbaar als mocktail.

348040  vd29529 207233 large 1582730562

nhow Amsterdam RAI een instant hit

Op 10 januari opende nhow Amsterdam RAI, de nieuwe sociale en multiculturele hub van Amsterdam. General Manager Hermann Spatt vertelt: “Het hotel slaat fantastisch aan. Dat is niet zo gek, want net als de stad is ons hotel een bruisende smeltkroes van creativiteit, verrassing en verwondering. De onconventionele, rijke ervaring die wij gasten hier bieden wordt perfect vertegenwoordigd door de kameleon.”

The Culture’s Hub

nhow Amsterdam RAI is een unieke locatie voor meetings en events, met negen verschillende ruimtes op de 23ste etage die een waanzinnig uitzicht over Amsterdam bieden. Het thema van het hotel is The Culture’s Hub: in het hotel kunnen reizigers, zakelijke bezoekers en locals elkaar te laten ontmoeten in een uniek vormgegeven ‘multiculturele bubbel’. In de lounge op de eerste etage kun je werken en netwerken. THE ENTOURAGE GROUP lanceert op de bovenste verdieping op 91 meter hoogte een Mexican Kitchen & Bar en Lounge & Bar met een panoramisch uitzicht over de stad. In de openbare ruimtes creëren invloeden uit de hele wereld een spannende mix van kleuren en patronen. De 650 hotelkamers bestaan uit zes unieke kamerontwerpen, geïnspireerd op de zes windrichtingen waarnaar de hoeken van het gebouw wijzen: Zuid, Oost, Noord, Zuidwest, Zuidoost en Noordwest.

-Einde persbericht-

Over nhow hotels

nhow is het lifestyle merk van NH Hotel Group. Deze iconische hotels zijn ontworpen door onder andere Foster + Partners, OMA (opgericht door Rem Koolhaas), Karim Rashid, Sergei Tchoban en Matteo Thun. Alles in een nhow-hotel is inspirerend en verrassend, van de lobby tot de kamers en van services tot de inrichting. De nhow-ervaring is uniek voor elke gast, maar heeft de 'wow'-factor gemeen. nhow-hotels zijn gelegen in toonaangevende creatieve steden en passen zich, net als een kameleon, aan hun omgeving aan. Ga voor meer info naar www.nhow-hotels.com.

NH Hotel Group is een gevestigde multinationale speler en een toonaangevende operator van hotels op stedelijke locaties in Europa en Amerika. NH Hotel Group exploiteert meer dan 350 hotels. Sinds 2019 werkt de onderneming samen met Minor Hotels aan de integratie van hun hotelmerken onder één overkoepelend bedrijfsmerk met aanwezigheid in meer dan vijftig landen over de hele wereld. Samen bezitten de twee concerns een portfolio van ruim 500 hotels, opgebouwd rond acht merken: NH Hotels, NH Collection, nhow, Tivoli, Anantara, Avani, Elewana en Oaks. Persberichten en afbeeldingen in hoge resolutie vind je op nhhotels.pr.co.

Nathalie Huijbers

PR & Communication Manager Benelux