Nederlandse NH hotels tonen solidariteit met lokale initiatieven

Amsterdam, 24 april 2020 – Moeilijke tijden vragen om creatieve oplossingen. Meer dan ooit is het belangrijk om elkaar te helpen en ondersteunen. Nederlandse NH hotels halen daarom hun banden met de buurt extra aan en organiseren allerlei lokale initiatieven. Zo doneerde NH Waalwijk aan de voedselbank, leende NH Jan Tabak in Bussum rolbedden uit aan een naastliggend kinderdagverblijf en maakten de medewerkers van NH Amsterdam Noord verrassingstasjes voor ouderen.

353051 nh%20amsterdam%20noord csr pasen 83aeca large 1587723348

Foto: Medewerkers NH Amsterdam Noord brengen cadeaus bij ouderen Korthagenhuis

Waar hotels normaal gesproken daar zijn om gasten te ontvangen tijdens een heerlijk weekendje weg of een zakenreis, ligt dat nu allemaal net even anders. Verschillende NH hotels door heel Nederland hebben daarom verscheidene lokale initiatieven opgezet om de mensen in de buurt te helpen die het nu het hardst nodig hebben. Iedereen, van management tot aan housekeeping, levert op zijn of haar manier een bijdrage om hulpbehoevenden een hart onder de riem te steken.

Paascadeau

De medewerkers van NH Amsterdam Noord hebben een tweezijdig initatief opgezet: zij vonden het belangrijk om de kleine ondernemer te steunen en hebben bij een lokale teler gerbera boeketten gekocht. Daarnaast maakten zij eigenhandig 100 verrassingstasjes, gevuld met onder andere handcrème, bodylotion, shampoo, een handgeschreven ansichtkaart en paaseitjes.Tijdens het paasweekend hebben ze de pakketjes langsgebracht bij verzorgingshuis Korthagenhuis in Amsterdam om de ouderen te verrassen.

Lokale initiatieven

Naast de paasverrassing zijn er nog meer lokale initiatieven opgezet door NH hotels. Zo leent NH Jan Tabak in Bussum op dit moment rolbedden uit aan een naastgelegen kinderdagverblijf, zodat kinderen van ouders die in de zorg werken kunnen blijven overnachten. NH Conference Centre Leeuwenhorst in Noordwijkerhout en NH Waalwijk doneerden beiden eten en drinken -dat nu niet in de hotels gebruikt wordt- aan de voedselbank. Daarnaast brengt NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky hun maandelijkse ‘Ontbijt Tegen Eenzaamheid’ nu persoonlijk bij ouderen aan de deur, in samenwerking met Miss Nederland. Alles om positiviteit te verspreiden, saamhorigheid te tonen en te helpen waar het kan.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

NH Hotel Group positioneert zich als een verantwoordelijk en duurzaam bedrijf. Dit wordt weerspiegeld in het Corporate Social Responsibility plan van de hotelketen, waarin alle doelstellingen en plannen met betrekking tot maatschappelijk verantwoord ondernemen. Hierin spelen lokale initiatieven en contact met de buurt een grote rol. In deze tijden is dat niet anders en zal het bedrijf, zowel op individueel hotel niveau als vanuit het management, deze richtlijnen aanhouden.

-Einde persbericht-

Met ruim 350 hotels is NH Hotel Group een internationale speler en toonaangevende operator van hotels in Europa en Amerika. Sinds 2019 werkt NH Hotel Group samen met Minor Hotels aan de integratie van hun hotelmerken onder één overkoepelend bedrijfsmerk dat inmiddels in meer dan vijftig landen over de hele wereld vertegenwoordigd is. Samen hebben de twee groepen meer dan 500 hotels in hun portefeuille, die in acht merken zijn ondergebracht: NH Hotels, NH Collection, nhow, Tivoli, Anantara, Avani, Elewana en Oaks.

Voor informatie en beeldmateriaal kunt u terecht op nhhotels.pr.co en onze Social Media profielen.

Nathalie Huijbers

PR & Communication Manager Benelux