Golden Palm Bar: een stukje Hawaï in het hart van Amsterdam

Bar The Tailor in NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky opent Tiki stijl terras

355633 golden%20palm%20bar%205 38faf0 large 1590775484

Amsterdam, 29 mei 2020 – Maandag opent de Golden Palm Bar, een zonovergoten terras in de binnentuin van NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky. De compleet gerenoveerde Zomertuin is omgetoverd tot een bar in Tiki stijl, compleet met Hawaiiaans geïnspireerde cocktails en bites. Speciaal voor deze zomerse pop-up heeft James Chaib, World Class’ Nederlands Beste Bartender 2019, samen met zijn team het gehele concept ontwikkeld, van de cocktails tot de decoratie en beleving. De Golden Palm Bar heeft alle lokaal opgelegde voorzorgsmaatregelen genomen om gasten veilig te kunnen ontvangen.

De Golden Palm Bar is een zomerse plek waar gasten middenin het centrum van Amsterdam, aan de Dam, kunnen ontspannen en genieten van vernieuwende cocktails en bites. Het cocktailmenu is geïnspireerd door de smaken van een tropische zomer, met cocktails zoals Summer Garden Spritz met tropische thee, Secret Garden Agent van citroen Chardonnay sorbet of een Tutti Fruitti Colada met vers fruit. Ook is er gedacht aan een menu met bijpassende bites, zoals een Hawaiiaanse Poké Bowl of Huli Huli BBQ Chicken met ananaschutney.

Golden Palm

Voor vaste gasten van het hotel is de naam Golden Palm Bar niet nieuw. “Grand Hotel Krasnapolsky is een historische icoon met een moderne twist. We hebben de oude naam van onze hotelbar in een nieuw jasje gestoken”, aldus Bar Manager James Chaib. De naam van de hotelbar is in 2015 veranderd naar Bar The Tailor, een ode aan het beroep van de oprichter van het hotel: Adolph Krasnapolsky.

Talent

Het internationale barteam bestaat uit bekende namen in de cocktailwereld. Niet alleen James Chaib werd winnaar van de Nederlandse World Class Cocktail Competitie, dit jaar is bartender Daniele Volpe geplaatst bij de laatste 10 Nederlandse finalisten.

OPENINGSTIJDEN

Dagelijks van 12.00-20.00 uur

Entree via Pijlsteeg, gelegen naast het hotel

Over NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky is misschien wel het bekendste hotel van Amsterdam. Het hotel telt 451 kamers, waaronder de 120m2 tellende Royal Suite aan de Damzijde en de Presidential Suite van 100m2. Voor zakelijke gasten biedt het hotel 2200m2 aan meeting- en eventruimte, waaronder de monumentale en bijzondere Wintertuin. Culinaire liefhebbers kunnen voor een uitgebreid gastronomisch aanbod terecht in Grand Café Krasnapolsky, cocktailbar The Tailor en Michelinsterrenrestaurant The White Room by Jacob Jan Boerma.