NH Collection Barbizon Palace ontvangt als eerste hotel van NH Hotel Group Northern Europe SGS-keuringslabel voor gezondheids- en veiligheidsprotocollen

Gasten kunnen de hoogste standaard van veiligheid, service en gastvrijheid ervaren

Amsterdam, 20 juli 2020 - NH Collection Barbizon Palace in Amsterdam krijgt het SGS-label voor haar gezondheidsprotocollen en veiligheidsmaatregelen. Na een grondige keuring door SGS, bestaande uit een protocolbeoordeling, een inspectie in het hotel met uv-licht reinigingscontroles en in het laboratorium geteste oppervlaktemonsters, heeft het hotel het SGS 'Desinfection Monitored' label ontvangen. Dit toont haar toewijding aan de veiligheid van gasten en medewerkers. NH Hotel Group heeft wereldwijd in alle hotels meer dan 700 operationele procedures aangepast onder de noemer 'Feel Safe at NH' en heeft samen met SGS nieuwe protocollen geïmplementeerd bij NH Collection Barbizon Palace. Het is het eerste NH hotel dat deze erkenning krijgt voor de nieuwe maatregelen. Hieronder vallen schoonmaak- en desinfectieprocessen, verhoogde personeelscontroles, hygiëne- en preventie initiatieven, procedures voor voedselveiligheid en ruimte-indeling. De protocollen bevatten ook de aanbevelingen van de wereldwijde en lokale gezondheidsautoriteiten, evenals de lokale gezondheidsvoorschriften.

Onafhankelijke gezondheidsverificatie voor reizigers goedgekeurd door experts

De samenwerking met SGS is van grote waarde voor alle reizigers, aangezien de verificatie is ontwikkeld door gezondheids- en veiligheidsexperts. "Ik ben enorm trots dat wij het toonaangevende SGS-keuringslabel hebben behaald", zegt Ludo de Jong, General Manager van NH Collection Barbizon Palace. "Gezondheid en veiligheid van onze gasten is onze topprioriteit. De teams in het hotel en op het hoofdkantoor hebben hard gewerkt en hebben voortdurend nieuwe maatregelen geïmplementeerd en getest. Ik ben onder de indruk van hun toewijding en oog voor detail. We kijken ernaar uit zakenreizigers en vakantiegangers van over de hele wereld te verwelkomen om bij ons te komen ontspannen. Hier kan men betrouwbare, maximale voorzorgsmaatregelen, en tegelijkertijd de hoogste normen van service en gastvrijheid ervaren."

Meer NH hotels worden beoordeeld: Feel Safe at NH

SGS zal de komende periode meer NH hotels beoordelen, waaronder NH Naçional in Madrid. NH Hotel Group heeft alle aangepaste gezondheids- en veiligheidsmaatregelen uit hun samenwerking met SGS gecombineerd tot een nieuwe gastenervaring met tien pijlers onder de naam 'Feel Safe at NH'. Op deze manier zorgt NH voor een consistente, schone en veilige ervaring in alle hotels wereldwijd. Ga voor meer informatie naar feelsafeatnh.com of bekijk de video hier.

Over SGS

SGS is een internationaal, toonaangevend inspectie-, verificatie-, test- en certificeringsbedrijf. SGS wordt erkend als de wereldwijde maatstaf voor kwaliteit en integriteit. Met meer dan 94.000 medewerkers beschikt SGS over een netwerk van meer dan 2.600 kantoren en laboratoria over de hele wereld.

NH Hotel Group is een gevestigde multinationale speler en een toonaangevende operator van hotels op stedelijke locaties in Europa en Amerika. NH Hotel Group exploiteert meer dan 350 hotels. Sinds 2019 werkt de onderneming samen met Minor Hotels aan de integratie van hun hotelmerken onder één overkoepelend bedrijfsmerk met aanwezigheid in meer dan vijftig landen over de hele wereld. Samen bezitten de twee concerns een portfolio van ruim 500 hotels, opgebouwd rond acht merken: NH Hotels, NH Collection, nhow, Tivoli, Anantara, Avani, Elewana en Oaks. Bezoek onze newsroom voor persberichten en afbeeldingen in hoge resolutie.