Innovatieve injectie voor honderden mbo-studenten in de Amsterdamse hospitality

Hoofddorp, 30 november 2020 – Het ROC van Amsterdam en het hotel NH Amsterdam Zuid maken het, met ondersteuning van de gemeente Amsterdam, mogelijk dat de eerste 250 studenten uit de hospitality-sector deze week weer aan de slag kunnen in de praktijk. Dit aantal zal in de komende maanden uitgroeien tot 750 studenten.

Het hotel NH Amsterdam Zuid aan de van Leijenberghlaan wordt tijdelijk ingericht als trainingslocatie. Studenten toerisme, hotellerie en facilitaire dienstverlening,  gaan in de huidige coronacrisis toch leren in de praktijk. Medewerkers van hotel NH Amsterdam Zuid en docenten van de hospitality opleidingen zorgen samen voor de begeleiding van studenten.

371697 f nh amsterdam zuid 064 low 8a9e70 original 1606484197

Investering in de toekomst

Met deze krachtenbundeling van NH Hotel Group, ROC van Amsterdam en gemeente Amsterdam nemen zij het initiatief om studenten noodzakelijke praktijkervaring op te laten doen.

Wethouder Simone Kukenheim (MBO): ‘De maatregelen om de verdere verspreiding van het Covid-19 virus te beperken hebben een grote impact op de hospitalitysector. Veel bedrijven hebben hun deuren moeten sluiten en bezoekers en toeristen blijven weg. Dit heeft niet alleen effect op ondernemers, maar ook op het mbo dat voor hun onderwijs afhankelijk is van leren in de praktijk. Daarom is het van belang dat zoveel mogelijk mbo-studenten die een hospitality opleiding volgen ook daadwerkelijk praktijkervaring opdoen’.

Directie voorzitter Elvire Biegel van mbo college Centrum van het ROC van Amsterdam vult aan: ‘In deze crisis is het nog belangrijker dat bedrijven en het onderwijs elkaar ondersteunen. Doordat het hotel beschikbaar wordt gesteld voor onderwijs, kan een groot deel van onze studenten hun opleiding succesvol afronden. Dat is belangrijk voor de studenten en een noodzakelijke investering voor de toekomst’.

Regional Director of Operations Walter Kok van NH Hotel group is enthousiast. ‘NH Hotel Group is van huis uit gefocust op talentontwikkeling. We werken daarbij graag samen met onderwijsprofessionals om samen te investeren in de toekomst van de branche. We zijn blij dat we de eerste studenten in NH Amsterdam Zuid hebben ontvangen. Zij zijn enthousiast van start gegaan.’

House of Hospitality

Gemeente Amsterdam investeert samen met mbo-instellingen en bedrijfsleven in toekomstbestendig middelbaar beroepsonderwijs. Publiek private samenwerking is een belangrijk onderdeel van de Amsterdamse MBO-agenda.

Betrokken organisaties zijn dan ook partners van het publiek private samenwerkingsverband House of Hospitality. Studenten beschikken nu over een realistische leeromgeving waar zij praktijktrainingen, real time opdrachten, simulatie oefeningen volgen. Met dit initiatief kunnen honderden mbo studenten hun praktijkervaring opdoen. Een injectie die nu tijdens deze coronacrisis broodnodig is!

NH Hotel Group

NH Hotel Group is een gevestigde multinationale speler en een toonaangevende operator van hotels op stedelijke locaties in Europa en Amerika. NH Hotel Group exploiteert meer dan 350 hotels. Sinds 2019 werkt de onderneming samen met Minor Hotels aan de integratie van hun hotelmerken onder één overkoepelend bedrijfsmerk met aanwezigheid in meer dan vijftig landen over de hele wereld. Samen bezitten de twee concerns een portfolio van ruim 500 hotels, opgebouwd rond acht merken: NH Hotels, NH Collection, nhow, Tivoli, Anantara, Avani, Elewana en Oaks. Bezoek onze newsroom voor persberichten en afbeeldingen in hoge resolutie.