Nieuwe kunstervaringen bij nhow Brussels

nhow Brussels inspireert haar gasten met kunst in hotelkamers en openbare ruimtes. Elke verdieping is door een andere kunstenaar ingericht met een bepaalde kunstvorm, van de gang tot de hotelkamers, waar exclusieve kunstwerken worden tentoongesteld. Ook in de lobby zijn voortdurend nieuwe kunsttentoonstellingen te zien.

Brussel, 7 december 2021. In november gingen de nieuwste samenwerkingen van start in nhow Brussels, de Creative Hub. Op de vijfde verdieping met digitale pop-art kunstenaar MARTINPLASTICIEN, op de zesde verdieping met de vrolijke artiest ROXEHA en in de lobby met kunstenaar Ruggiero. Het hotel brengt een unieke creatieve ervaring en prikkelt haar gasten met kunstwerken in alle hotelkamers en openbare ruimtes.

Tentoonstellingen in de lobby

Vanaf het moment dat gasten het hotel binnenkomen, worden ze geïnspireerd door kunst. Momenteel door een tentoonstelling van puur vakmanschap uit Italië van kunstenaar Ruggiero Maria Rutigliano. In samenwerking met NooN Consulting Art Center zijn tot 31 januari 2022 vijf pictosculpturen van Ruggiero te bewonderen in de lobby.

Unieke kunstervaringen op elke verdieping

Bij het inchecken kunnen gasten kiezen van welke kunstvorm ze willen genieten tijdens hun verblijf. Alle hotelkamers zijn ingericht als een kunstenaarsatelier: bij binnenkomst is er een explosie van kleuren en prints, net zoals in een atelier waar gewerkt wordt. Het slaapgedeelte is daarentegen juist rustig, als een witte canvas wachtend op haar kunst. Elke verdieping is door een andere kunstenaar ingericht. Op het moment dat je uit de lift loopt, bevind je je helemaal in een bepaald kunstthema. De kamers op de verdieping hebben een uniek kunstwerk van deze kunstenaar, dat alle aandacht krijgt door zijn neutrale omgeving.

Oude iconen op een moderne manier herbeleven? Kies een kamer op de vijfde verdieping, voorzien van digitale pop-art van MARTINPLASTICIEN en ontmoet Steve McQueen en Freddy Mercury direct vanuit je bed.

Van links naar rechts: MARTINPLASTICIEN in de lobby met geselecteerde kunstwerken, "Robert Plant I" van MARTINPLASTICIEN op de vijfde verdieping

Heb je liever een shot vreugde voordat je de dag start? Kies dan een kamer op de zesde verdieping en stap uit bed met zicht op een van de vrolijke kunstwerken van ROXEHA. Haar universum van ronde vormen zoals de zon, mandala's en andere funky figuren laten je gegarandeerd glimlachen.

Van links naar rechts: ROXEHA op de zesde verdieping, nhow room atelier met “Shine Bright” van ROXEHA

Houd je van abstracte kunst, dan is een van de kamers op de zevende verdieping iets voor jou! De opzwepende emoties uit de abstracte schilderijen van Jessica Thacker, geïnspireerd op hedendaagse muziek, laten je de dag met frisse energie tegemoet treden. Scan de QR-code naast het schilderij om direct de bijbehorende muziek te luisteren.

Van links naar rechts: nhow room atelier met “Best Day Ever” van Jessica Thacker, Jessica Thacker met geselecteerde kunstwerken in galerie

Ongeacht het doel van je verblijf, of het nu gaat om een ​​vergadering of om de stad te ontdekken tijdens een stedentrip, elke kamer geeft de ultieme nhow-ervaring: een uniek uitzicht over Brussel of de Botanische tuin, een groot bureau om te lezen of te werken, moderne faciliteiten en een badkamer geïnspireerd op de werkplek van de fotograaf, de dark room: mysterieus, donker en met hier en daar een vleugje kleur.

Creatief ontbijt in het restaurant

Na een goede nachtrust kunnen gasten ontbijten in een creatieve, inspirerende omgeving. Graffitikunstenaar Diezijner x With Jeej  heeft de muren, pilaren en de cheat-day-station, waar je allerlei soorten pannenkoeken en wafels kunt krijgen, versierd met zijn unieke graffitikunst.

Van links naar rechts: cheat-day-station door With Jeej x Diezijner in ontbijtzaal, badkamer

Open voor nieuw talent: stuur je portfolio

Het hotel staat open voor samenwerkingen met nieuwe kunstenaars voor de overige verdiepingen en zal regelmatig haar tentoonstellingen in de lobby vernieuwen. Heb je interesse om samen te werken? Stuur je portfolio naar kunstkenner Alain Bouchat via a.bouchat@nh-hotels.com.